جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 1 تير 1393     
طراحی نماد حجمی میدان انقلاب در دستور کار قرار گرفت

به گزارش شهرداری نیوز، سازمان زیباسازی شهر تهران با انتشار فراخوان طراحی نماد حجمی میدان انقلاب اسلامی تهران، از هنرمندان هنرهای شهری، طراحان، مجسمه‌سازان و اساتید صاحب‌نام در عرصه معماری شهری دعوت به همکاری کرد.

هادی مظفری معاون فرهنگی و هنرهای شهری این سازمان با تاکید بر اهمیت میدان انقلاب، گفت: با توجه به اهمیت میدان انقلاب به عنوان یکی از نقاط مرجع پایتخت و به منظور ساماندهی پروژه میدان، طراحی نماد حجمی این میدان در دستور کار سازمان زیباسازی شهر تهران قرار گرفته است.

مظفری با اشاره به انتشار فراخوان طراحی نماد این میدان، ادامه داد: با توجه به تدوین نقشه راه و همتی که سازمان زیباسازی شهر تهران داشته است، پیش بینی می شود بازپیرایی و ساماندهی این میدان و همچنین معرفی و رونمایی از این نماد تا پایان سال 93 به اتمام برسد.

وی در ادامه به ساختار فیزیکی میدان انقلاب و عناصر معماری فضا، زوایای دید و خوانش مخاطب پیاده و سواره و قابلیت های محیطی آن، اشاره کرد و افزود: بنای گنبدکنونی واقع در میدان غیرقابل حذف بوده و این گنبد می تواند وزن حداکثر چهارتن را برای نماد حجمی، تحمل کند.

معاون فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیباسازی شهر تهران با بیان اینکه بررسی لایه های تاریخی به ویژه لایه های هویتی این میدان نشان از نقش پر رنگ این مکان در سیر تحولات اجتماعی، سیاسی ایران و وقایع انقلاب اسلامی به ویژه در روزهای پیروزی انقلاب اسلامی را دارد، گفت: انتظار داریم، هنرمندان و طراحان طرح و اثری را ارائه کنند که هویت گرا و منطبق با متن وقایع تاریخی و ملهم از رویدادهای اجتماعی و حماسی میدان بوده و قابلیت نماد شدن به عنوان تصویری از میدان انقلاب اسلامی تهران در مجامع رسانه ای بین‌المللی را داشته باشد.

به گفته مظفری، یکی از ویژگی های شاخص این فراخوان، شرکت 23 نفر از هنرمندان و اساتید بزرگ و صاحب نام و با تجربه در حوزه مجسمه سازی، طراحی، معماری و هنرهای شهری در کنار هنرمندان جوان است.

اهدا جایزه به 20 اثر پذیرفته و راه یافته به بخش نمایشگاهی این فراخوان موضوع دیگری بود که مظفری با اشاره به آن گفت: پس از ثبت نام ارائه و تحویل مدارک و ماکت اثر توسط شرکت کنندگان، داوران این فراخوان 27 تا 31 تیرماه آثار رسیده به دبیرخانه فراخوان طراحی نماد حجمی میدان انقلاب را داوری کرده و با اعلام نتایج در هفته اول مرداد ماه، 20 اثر برگزیده را به منظور نمایش در نمایشگاه در 11 مرداد 93معرفی می کنند و در 31 مرداد ماه نتایج نهایی اعلام می شود.

وی درباره نحوه شرکت در این فراخوان، گفت:هنرمندان برای دریافت و ارسال فرم ثبت نام در این فراخوان، باید به سایت سازمان زیباسازی به آدرس www.zibasazi.ir مراجعه کنند.

گفتنی است این فراخوان توسط، محمد بهشتی، مهدی چمران، جبیب الله صادقی، مهدی حجت، طاهر شیخ‌ الحکمایی و محمد حسین حلیمی داوری می شود.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: