جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 29 مرداد 1403     
صدرو پروانه در بافت فرسودۀ اصفهان ۱۳درصد رشد کرد

 به گزارش اخبار کلان شهرها تهرانی نیوز، مدیر شهرسازی الکترونیک شهرداری اصفهان بعد از دوره‌ای رکود در ساخت‌وسازها از رشد ۱۳درصدی صدور پروانه ساختمانی در بافت فرسودۀ شهر اطلاع داد.

امیرحسین مزروعی گفت: ما در حوزۀ ساخت مسکن با دوره‌ای از رکود و افزایش قیمت تمام‌شده روبه‌رو شدیم. این مسئله کشوری بود و شهرداری نمی‌توانست به‌طور مستقیم برای حل آن اقدام کند. اما تصمیم گرفتیم به سهم خود در این زمینه اقداماتی داشته باشیم. تعریف و تدوین بسته‌های تشویقی در چارچوب مشوق‌های ساخت‌وساز راه‌حل ما بود.
 
او در ادامه توضیح داد: صدرو پروانۀ ساختمانی در سال‌ ۱۴۰۱ به ۱۸۳ و در سال ۱۴۰۲ به ۱۷۱ فقره رسید. امسال، صدور پروانۀ ساختمانی در قلمرو بافت فرسودۀ اصفهان به ۱۹۳ مورد رسیده است. بر این اساس و در مقایسه با مدت مشابه در سال‌های قبل می‌توان گفت که به رشد ۱۳درصدی دست یافته‌ایم.
 
مدیر شهرسازی الکترونیک شهرسازی اصفهان با تأمل در برخی نقاط فرسودۀ شهر یادآور شد: رشد صدور پروانه در برخی از مناطق فرسوده اصفهان اثرگذاری و اهمیت بسته‌های تشویقی را آشکار می‌کند. برای نمونه، صدور پروانه در منطقۀ ۹ به ۱۴۳ و در منطقۀ ۱۳ به ۱۱۴ مورد رسید.
 
مزروعی افزایش خدمات غیرحضوری را از اهداف مهم شهرداری دانست و بیان کرد: همچنان از این ظرفیت استفاده می‌کنیم تا آمار صدور پروانه به‌طور غیرحضوری از رقم کنونی هم فراتر برود.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: