جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 23 مرداد 1403     
تشریح آخرین وضعیت احداث بزرگراه‌های تهران

 به گزارش گروه عمران شهری تهرانی نیوز، معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران آخرین وضعیت عمرانی پروژه‌های شهر تهران را تشریح کرد.

هادی حق بین ظهر امروز در نشست خبری خود که در کارگاه بزرگراه یادگار امام برگزار شد با بیان اینکه پروژه یادگار امام پروژه‌ای خاص است که موضوعات زیرسطحی نهفته‌ای دارد؛ اما تأثیر مثبت این بزرگراه کاملا در ترافیک پایتخت مشهود خواهد بود، گفت: از زمان اجرای پروژه یادگار امام حدود ۱۲ سال می گذرد و از ابتدای اجرای پروژه نیز با معارضان جدی مواجه بود و می‌توان گفت که یکی از سخت ترین پروژه های شهر بود.
 
وی با بیان اینکه طول این پروژه ۹ کیلومتر است، اما به اندازه آزادراه خارج شهر از ما انرژی می‌گیرد، افزود: گره پروژه طی توافقاتی که در این دوره با نهادهای گوناگون انجام شد باز شد؛ اما کار پیچیده‌ای است، بگونه‌ای که یک پایه پل فقط ۳ ماه زمان می برد تا در این پروژه عملیاتی و بسترسازی شود.
 
حق بین با اشاره به ایجاد بازنگری در طرح‌ها، گفت: همین حالا در ۴ پروژه تغییرات اساسی در طرح‌ها ایجاد کردیم که باعث کنترل زمان و هزینه شده است و براساس برنامه ریزی های انجام شده هدف ما این است که تا پایان این دوره مدیریت شهری این محور را به سرانجام برسانیم.
 
معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران اظهار کرد: همچنین دو مسیر آیت الله سعیدی و پل جهت غرب به شمال بزرگراه یادگار امام تا سه ماه آینده افتتاح خواهد شد و تا یک سال آینده فاز به فاز تقدیم شهروندان خواهد شد و همچنین میدان جی یکی از فازهای گشایش ترافیکی این پروژه است که مسیر جنوب به شمال در محدوده خیابان دستغیب تا اواخر مهرماه بازگشایی می‌شود.
 
حق بین درباره این سوال که میدان فتح چه زمانی به نتیجه خواهد رسید به ایسنا گفت: میدان فتح یک تقاطع سه سطحی است که ۵ پل دارد که همه در دست ساخت است و دو پل از زیر خاک درآمده و ۳ پل هم در حال ساخت است.
 
وی افزود: اجرای عملیات آن ۸ همت هزینه دارد. ضمن اینکه یک همت به دلیل بازنگری طرح پیشین بتوان صرفه جویی کرد. هزینه کلی آن حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان ارزیابی می‌شود.
 
معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران درباره پروژه شوشتری اظهار کرد: در کل کشور موضوع زمان بندی قطعی برق تاثیرگذار است و در پروژه‌های عمرانی خصوصا شوشتری هم همینطور است؛ بگونه‌ای که یک تیم آسفالت در آنجا مستقر شده است و عملا مسیر در تحویل ما قرار دارد؛ ولی چند نقطه کماکان مشکل دارد.
 
وی تأکید کرد: تکمیل فاز یک پروژه شوشتری از «پل‌های ثامن» تا «تختی» تا دهه فجر تمام می‌شود و اگر تا پایان شهریور توافقات انجام شود تا پایان این دوره از مدیریت شهری اتصال به بسیج انجام خواهد شد.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: