جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 17 تير 1403     
پایگاه هوایی آلمان در نیجر پس از شکست مذاکرات بسته می‌شود

 رسانه‌های آلمانی به نقل از وزارت دفاع کشورشان گزارش دادند که نیروهای مسلح آلمان پایگاه هوایی خود در نیجر را که به‌عنوان یک مرکز حمل و نقل نظامی مورد استفاده قرار می‌گرفت، تا ۳۱ اوت واگذار خواهند کرد، زیرا طرفین در تمدید توافق در مورد این پایگاه ناکام ماندند.

به گزارش ایسنا، خبرگزاری ان‌تی‌وی با استناد به سندی که وزارت دفاع آلمان به پارلمان ارائه کرده بود، گزارش داد که مذاکرات پس از اینکه مقامات جدید نیجر از اعطای مصونیت قضایی به سربازان آلمانی در برابر تعقیب امتناع کردند، شکست خورد.
 
پیش‌بینی می‌شود که آلمان تا پایان ماه اوت هم نیروهای خود را از این کشور خارج کند.
 
ارتش آلمان از سال ۲۰۱۳ از این پایگاه در نیامی، پایتخت نیجر، به‌عنوان مرکز تدارکاتی برای نیروهای مسلح خود در کشور مالی (در همسایگی نیجر)، که به‌عنوان بخشی از ماموریت حافظ صلح سازمان ملل در آنجا مستقر بودند، استفاده کرده است.
 
به گزارش اسپوتنیک، مقامات نیجر که در ژوئیه ۲۰۲۳ قدرت را در دست گرفتند، از آن زمان به توافق‌های نظامی با فرانسه و ایالات متحده هم پایان دادند که منجر به خروج بخشی از نیروهای فرانسوی و آمریکایی از این کشور شده است.
 
دولت جدید نیجر که از ژوئیه پس از برکناری محمد بازوم، رئیس‌جمهور طرفدار غرب در قدرت است، در دسامبر گذشته به فرانسوی‌ها گفت این کشور را ترک کنند. نیجر به همراه متحدانش بورکینافاسو و مالی برای توسعه روابط امنیتی با روسیه به‌عنوان بخشی از ائتلاف کشورهای ساحل حرکت کرده و اظهار داشتند که آنها فقط با شرکایی همکاری خواهند کرد که به حاکمیت کشورهایشان احترام بگذارند.
 
با وجود عقب‌نشینی، آمریکا به دنبال راه‌هایی برای حفظ نیروهای آمریکایی در منطقه است و ادعا می‌کند که حضور آنها در نیجر برای نظارت بر فعالیت‌های سازمان‌های افراطی و تهدیدهای احتمالی علیه منافع واشنگتن حیاتی است.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: