جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 16 تير 1403     
لهستان: اوکراین می‌داند که تا عضویت در ناتو فاصله زیادی دارد

وزیر کشور لهستان گفت سران اوکراین می‌دانند و آگاهند که تا وقتی که درگیری با روسیه حل و فصل نشده، نمی‌توانند به پیوستن به ناتو امید داشته باشند.

به گزارش ایسنا، «توماس سیمونیاک» وزیر کشور لهستان درباره نشست آتی ناتو در واشنگتن گفت اعضای ائتلاف ناتو باید درباره اینکه چه رویکردی در آینده برای حمایت از اوکراین و عضویت احتمالی این کشور در ناتو اتخاذ کنند، تصمیم بگیرند.

به نقل از شبکه خبری راشاتودی، وی خاطرنشان کرد پیوستن کی‌یف به ناتو تا وقتی که درگیری با روسیه پابرجاست، غیرممکن است و پیشنهاد داد که این ائتلاف موضع خود را درباره پیوستن نهایی اوکراین شفاف سازی کند.

وزیر کشور لهستان با تاکید بر اینکه کی‌یف باید همچنان از کمک‌های غربی بهره‌مند باشد، ‌افزود: «سران اوکراینی واقع بین هستند و می‌دانند که کشوری که در جنگ است نمی‌تواند به ناتو ملحق شود.»

وی در ادامه گفت: «اسناد و اعلامیه‌ها به تنهایی از اوکراین دفاع نمی‌کنند، بنابراین من فکر می‌کنم که چشم انداز عضویت نشان داده خواهد شد.»

اخیرا وبگاه خبری پالتیکو نامه‌ای مشترک با امضای بیش از ۶۰ کارشناس سیاست خارجی بین‌المللی منتشر کرد که در آن از احتمال عضویت اوکراین در ناتو ابراز نگرانی شده بود و از اتحادیه می‌خواستند از پیشبرد پیشنهاد کی‌یف در نشست آتی خودداری کند و مدعی شد که این اقدام آمریکا و متحدانش را به خطر می‌اندازد و به ایجاد تفرقه در ائتلاف نظامی ناتو منجر می‌شود.

در این نامه همچنین آمده است: «هر چه ناتو به این وعده نزدیکتر شود که اوکراین پس از پایان جنگ به این ائتلاف ملحق می‌شود، انگیزه روسیه برای ادامه جنگ بیشتر می‌شود، چالش‌هایی که روسیه ایجاد می‌کند را می‌توان بدون وارد کردن اوکراین به ناتو مدیریت کرد.»

در هفته‌های اخیر، تعدادی از مقامات ناتو اعلام کرده‌اند که بعید است کی‌یف دعوت‌نامه رسمی برای پیوستن به این بلوک تحت رهبری آمریکا در جریان اجلاس آتی دریافت کند و به گفته دیوید کامرون، وزیر خارجه سابق انگلیس، تنها می‌توان به اعلامیه قوی مربوط به حمایت امیدوار بود.

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو نیز گفت که اوکراین نمی‌تواند در حالی که درگیر جنگ است به این بلوک بپیوندد و خاطرنشان کرد که چنین اقدامی باعث درگیری مستقیم با روسیه می‌شود.

مسکو از جاه طلبی‌های کی‌یف برای پیوستن به ناتو و گسترش این بلوک به سمت شرق به عنوان یکی از دلایل آغاز کمپین خود علیه اوکراین در سال ۲۰۲۲ یاد کرده است.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: