جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 3 تير 1403     
دسترسی ۱۴۰ هزار نفر از اتباع به سامانه ثنا

 رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه گفت: امروز در هر ساعت و شبانه روز مردم می‌توانند به خدمات قضایی دسترسی داشته باشند. 

 
به گزارش ایسنا،  محمد کاظمی‌فرد در نشست خبری امروز گفت: سند تحول قضایی از ابتدای سال اصلاح شد و درصد زیادی از آن متوجه فناوری اطلاعات است و حدود ۴۰ درصد از سند، استفاده از این فناوری‌ها است.
 
وی افزود: یکی از کارکردهای فناوری که  دستور حضرت آقا هم بوده است، دسترسی آسان است. امروز در هر ساعت و شبانه روز مردم می توانند به خدمات قضایی دسترسی داشته باشند. 
 
رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه ادامه داد: ما روزانه ۳ میلیون ورود به سامانه‌ها را داریم. ما در پنجره الکترونیک قضایی برخی از خدمات را در اختیار مردم قرار دادیم. 
 
وی گفت: دسترسی اتباع به ثنا فراهم شده است و  حدود ۱۴۰ هزار نفر از اتباع  در ثنا شرکت کردند. 
 
رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه گفت: ۹۵ درصد ابلاغ‌ها به صورت الکترونیکی انجام می شود و ۵ درصد فیزیکی است. 
 
کاظمی فرد با بیان اینکه در برخی نقاط محروم هیچ خدمات قضایی وجود نداشت، گفت: حرکتی را با عنوان حرکت خدمات جهادی  با کمک دفاتر خدمات شروع کردیم و ۱۷۰۰ نقطه خدمت رسانی شد و به صورت دوره ای انجام می شود؛ مانند ملاقات خانواده زندانی با زندانی و... که در این حرکت جهادی انجام می شود.  
 
رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه افزود: دادرسی الکترونیکی به مرحله خوبی رسیده است، سال گذشته ۸۰ درصد بود و الان ۳ درصد هم  افزایش یافته یعنی ۸۳ درصد شده است.
 
وی با بیان اینکه هوشمندسازی نظارت‌ها را داریم، گفت: مراجعان حرفه‌ای و مجرمان خطرناک و متواری و شاهد حرفه‌ای و کارچاق کن را داشتیم که در این زمینه بانک سامانه اطلاعات موثر اشخاص را داریم و به صورت اتوماتیک به رورزسانی می‌شود.  شاهد حرفه‌ای در سند تحول قضایی به ما واگذار شد و اثرات خوبی هم در این زمینه داشته است. 
 
رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه ادامه داد: سامانه استعلامات هوشمند مالی در بحث شناسایی اموال را داشتیم که امسال توقیف اموال هم اضافه شد. الان قاضی ظرف چند دقیقه و با یک دکمه، اموال را توقیف می‌کند. شناسایی اموال ۱۲۰۰ پرونده از این مسیر انجام شده است.‌



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: