جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 16 خرداد 1403     
تاکید مجدد پکن بر حاکمیت بر تایوان

 سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به مصاحبه اخیر «جو بایدن» با مجله تایم که احتمال حضور نیروهای آمریکایی در تایوان را رد نکرده بود، گفت هیچ فشار یا تهدیدی عزم، اراده، توانایی دولت و مردم چین را برای دفاع از حاکمیت و تمامیت ارضی این کشور از بین نخواهد برد.

به گزارش ایسنا، «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا روز سه‌شنبه در مصاحبه‌ای بلند بالا با مجله تایم ضمن آنکه استفاده از نیروهای آمریکایی در جزیره تایوان را رد نکرد، گفت: «بارها صراحتا اعلام کرده‌ایم که به دنبال استقلال تایوان نیستیم اما به ارسال تجهیزات به این جزیره ادامه می‌دهیم و با متحدان خود در منطقه در تماس هستیم.»
 
«مائو نینگ» سخنگوی وزارت امور خارجه چین امروز – چهارشنبه – طی یک کنفرانس مطبوعاتی با اشاره اظهارات رئیس‌جمهور آمریکا بیان کرد: «تایوان بخشی جدایی‌ناپذیر قلمرو چین است. مسئله تایوان صرفا موضوع داخلی چین بوده که هیچ مداخله خارجی را شامل نمی‌شود. هم‌چنین، هیچ فشار یا تهدیدی عزم، اراده، توانایی دولت و مردم چین را برای دفاع از حاکمیت و تمامیت ارضی کشور از بین نخواهد برد.»
 
وب‌سایت سفارت چین در آمریکا به نقل از سخنگوی وزارت امور خارجه چین نوشت: «هر دو طرف تنگه تایوان متعلق به چین است و تایوان بخشی جدایی‌ناپذیر قلمرو چین محسوب می‌شود. علاوه بر این، چگونگی حل مسئله تایوان نیز به مردم چین بستگی دارد. ما از ایالات متحده می‌خواهیم که نسبت به ماهیت خطرناک "جدایی‌طلبان" تایوان کاملا آگاه باشد، به طور جدی به اصل چین واحد و بیانیه‌های مشترک چین و ایالات متحده پایبند بماند و هم‌چنین دست از ارسال تسلیحات به "استقلال‌طلبان" این جزیره بردارد تا سیگنال اشتباهی به آنها ارسال نشود.»
 
مائو نینگ در قسمت دیگری از این کنفرانس مطبوعاتی ضمن عرض تبریک به «نارندرا مودی» نخست‌وزیر هند به دلیل پیروزی در انتخابات سراسری این کشور عنوان کرد: «روابط سالم و باثبات چین و هند به نفع هر دو کشور است و به صلح و توسعه در این منطقه و فراتر از آن کمک می‌کند. چین آماده همکاری با هند در راستای منافع اساسی دو کشور و پیشبرد روابط دوجانبه در مسیری سالم و با ثبات است.»



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: