جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 20 مهر 1394     
جنجال بر سر پل باغی رودخانه تمز در لندن

به گزارش گروه بین الملل شهرداری نیوز، ایده ساخت باغی روی پل رودخانه تمز در لندن که توسط Joanna Lumley و Thomas Heatherwick ارائه شد از طرف برخی اعضای کلیسای جامع سنت پائول با مخالفت روبه رو شد، هزاران امضای عمومی برای مقابله با آن جمع آوری شد و توسط نامزد بعدی شهرداری لندن مورد انتقاد قرار گرفت اما علیرغم تمام مشکلات کنسل نشد.

مدیر سازمان باغ های عمومی شهری این ایده را به عنوان پروژه ای مغرورانه از یک باغ در پلی بی استفاده معرفی کرده است در حالی که مهندسان پل آن را یک پلتفرم باغ خصوصی با ظاهر یک پل توصیف کرده اند. این طرح مخالفان زیادی از جمله وکلای Middle Temple و حزب سبز، انجمن مالیات دهندگان و انجمن Ramblers داشت. اما هیچ یک از این مخالفان نتوانستند مانعی برای ساخت آن باشند.

مخالفان این طرح دلایلی همچون 60 میلیون پوند بودجه عمومی و 3.5 میلیون پوند هزینه نگهداری سالانه از این باغ تا محدودیت دسترسی توسط دوچرخه و روند ساخت آن داشتند. اما TfL و Garden Bridge Trust بدون توجه به تمام مخالفت ها و با پشتیبانی شهردار بوریس جانسون و صدر اعظم جورج آزبورن این طرح را پیش بردند.

اما اکنون با آغاز فصل پاییز و شروع ریزش برگ درختان روی این پل همه چیز در مورد این باغ روشن می شود.

هفته گذشته، شورای منطقه لمبت که همیشه پشتیبان این طرح بود سرانجام به مخالفت با آن پرداخت. رئیس این شورا طی نامه ای به شهردار بوریس جانسون اظهار داشت سوالات زیادی در مورد تامین بودجه این طرح مطرح شده است. وی اعلام کرد در شرایط بحرانی کنونی هزینه 3. میلیون پوندی از بودجه عمومی برای این پل منطقی نیست.

اکنون ساخت باغ روی این پل با موانع بیش تری مواجه شده که به نظر می رسد ادامه کار را متوقف کنند.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: