جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 19 مهر 1394     
تکمیل عملیات پل ستارخان با دیواره‌های صوتی

به گزارش گروه عمران شهری شهرداری نیوز، مقاوم سازی صوتی پل ستارخان با نصب دیواره‌های جاذب صدا در حال انجام است.

پل ستارخان روی تقاطع خیابان همایون‌پور، خیابان ستارخان و خیابان تهران‌ویلا قرار دارد و دسترسی به بزرگراه شیخ فضل‌الله نوری را امکان‌پذیر می‌کند.

مشکلات ترافیکی خیابان ستارخان

در خیابان ستارخان از شمال به جنوب و بالعکس سه خط ترافیکی وجود داشت که این سه خط وقتی به پل ستارخان می‌رسید به دو خط تبدیل می‌شد و باعث ایجاد گلوگاه ترافیکی و به نوعی انسداد ترافیکی در این نقطه می‌شد که برای رفع این مشکل ترافیکی مطالعات زیادی انجام شد که ابتدا پیشنهاد زیرگذر در ستارخان شده بود که با وجود نیروگاه برق‌آلستوم، خطوط کابل فشار قوی و طولانی شدن مسیر زیرگذر که به طور2 کیلومتر ممکن بود، برسد این مورد رد شد و بنابر این تصمیم به تعریض پل ستارخان گرفته شد.

تعریض پل ستارخان

پل ستارخان پلی بتنی و صندوقه‌‌یی است که علاوه بر تعریض، بهسازی و مقاوم‌سازی لرزه‌یی در مقابل زلزله نیز در طول این پروژه انجام شد که رفع این معضل از سال 93 به طور جدی در دستور کار قرار گرفت و علاوه بر کاهش بار ترافیکی بر روی این پل برخی مشکلات دیرینه منطقه از جمله بحث آلودگی صوتی ناشی از تردد خودروها روی پل ستارخان کنترل شده و موجب بهبود کیفیت ساکنان اطراف این پل شده است.

پروژه تعریض و مقاوم‌سازی پل با رعایت استانداردها و موازین ایمنی روی جریان ترافیک عبوری انجام شده و عرض 8 متری هر یک از مسیرهای این پل به 11 متر افزایش یافته است.

نصب دیواره‌های جاذب صوت

مقاوم سازی پل ستارخان علاوه بر تعریض هر 40 نئوپرن موجود، 106 نئوپرن جدید به مجموعه افزوده و لاستیک‌های درزهای انبساط طولی پل به طول 40 متر نیز تعریض و اصلاح شده است.

همچنین از شانزدهم مهرماه سال جاری عملیات نصب دیواره‌های جاذب صوت و در زمان انبساط به عنوان آخرین بخش پروژه تعریض در مسیر جنوب به شمال پل ستارخان شروع به کار کرده است که در فاصله زمانی 23 تا 5 بامداد این مسیر مسدود خواهد شد و شهروندان می‌توانند در این فاصله زمانی، از مسیرهای جایگزین همچون بزرگراه شهید چمران، بزرگراه یادگار امام (ره)، بزرگراه شهید باکری و بزرگراه شهید ستاری تردد کنند این پروژه با هدف تعریض و مقاوم‌سازی پل ستارخان به دلیل رفع گره ترافیکی بزرگراه شهید فضل‌الله نوری و همچنین به دلیل بهبود منظر شهری و نصب 4 هزار متر مربع دیوار جاذب صوت و افزایش و بهبود کیفیت زندگی در محلات مجاور پل در مراحل پایانی قرار دارد.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: