جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 7 مهر 1394     
آتش نشانی عالی ترین سازمانی است که مسئولیت پذیری اجتماعی را قبول کرده است

به گزارش شهرداری نیوز، شهردار تهران گفت: در طول یک دهه گذشته ایستگاه های آتش نشانی و به تبع آن نیروی انسانی به دو برابر افزایش پیدا کرده و  معنی این حرف آن است که ایمنی در شهر در بعد امکانات و تجهیزات به دو برابر افزایش پیدا کرده است.

محمد باقر قالیباف صبح امروز طی سخنانی در آئین بزرگداشت روز آتش نشان و افتتاح شش ایستگاه جدید آتش نشانی که در محل سالن همایش های برج میلاد تهران برگزار شد، با تقدیر از تلاش کلیه همکاران سازمان آتش نشانی در تمامی بخش ها و سطوح، بیان کرد: انصافا سازمان آتش نشانی یکی از سازمان های فعال و پر تلاش شهرداری تهران است که با روحیه، کار، تلاش و فرهنگ انسجام سازمانی مشغول به خدمت است.

وی با تاکید بر اینکه  مجموعه کار آتش نشانان با فرهنگ دفاع مقدس همخوانی دارد، عنوان داشت: حتی اگر در آغاز کار هم شما اینجا را به عنوان یک شغل انتخاب کنید، اما وقتی وارد سازمان  آتش نشانی می شوید با همه وجود به این نکته می رسید که اینجا نباید با عقل ظاهربینی ادامه کار دهید، بلکه نیازمند گذشت و ایثارگری در کار است. البته بدون شک در آغاز ورود به آتش نشانی نیز حتما مسئولیت پذیری، روحیه شجاعت، شهات، ایثارگری و خطر  برای ورود به سازمان در وجود یکایک شما وجود دارد اما هرچه زمان بگذرد، این باید تبلور بیشتری هم پیدا کند و در این مسیر حرکت کنید؛ همانطور که در دوران دفاع مقدس نیز همین روحیه و نگاه حاکم بود.

شهردار تهران به منطق ایثار، کار و تلاش حاکم بر آتش نشانی اشاره کرد و عنوان داشت: همینطور که در دوران دفاع مقدس باید با آگاهی و اراده به دنبال رسالتی که برعهده ما بود، انجام وظیفه می کردیم، امروز هم شما باید با آگاهی و اراده بتوانید رسالت و نه ماموریتی که برعهده شما قرار دارد را به خوبی دنبال کنید.

وی خطاب به آتش نشانان بیان کرد: شما عقل، منطق و عشق را با کارتان ممزوج کرده اید و اگر به وظیفه ای که به دوش ما قرار دارد به غیر از این نگاه کنیم، یک امتیاز بزرگ را در پیشگاه خدا از دست داده ایم؛ چرا که خداوند خریدار ما است و ما باید خودمان را به خدا بفروشیم نه به حقوق، جایگاه و معیشت خودمان. وقتی خودمان را به خدا بفروشیم همه این موارد در آن وجود دارد چرا که رازق اصلی خداست و عزت و ذلت در اختیار اوست، امیدوارم این روحیه را همیشه در سازمان آتش نشانی پایدار کرده و آن را روز به روز افزایش دهیم.

قالیباف یادآور شد: اگر به همه سازمان هایی که امروز در شهرها فعالیت می کنند دقت کنیم، سازمانی را پیدا نمی کنیم که مهم ترین کار و وظیفه آن مسئولیت پذیری اجتماعی باشد. این در حالی است که سازمان آتش نشانی مهم ترین و عالی ترین سازمانی است که مسئولیت پذیری اجتماعی را در جامعه قبول کرده و انجام وظیفه می کند. بنابر این وظیفه داریم این را به درستی به جامعه منعکس کنیم تا در حافظه جامعه بماند.

وی اظهار داشت: بخشی از برند سازی نیز همین است که وقتی از آتش نشان نام می برند؛ در ذهن همه مردم این تصویر نقش ببندد که آتش نشانان مهم ترین و بهترین انسان هایی هستند که مسئولیت پذیری اجتماعی دارند، نقش ایثارگری خود را در مقابل جامعه انجام می دهند و این مسئولیت را پذیرفته اند. مصداق عینی این موضوع نیز شهید امید عباسی و ده ها عزیز و همسنگر دیگری بودند که در این راه جان باختند.

قالیباف ادامه داد: بخش عمده ای از این کار برعهده یکایک شما و بخشی نیز برعهده مسئولان، رسانه ها و خصوصا رسانه ملی است؛ بدون شک این موضوع بر روحیه خود آتش نشانان، ماموریت و رسالت آن ها و همراهی مردم با آنان بسیار تاثیرگذار است.

شهردار تهران در ادامه به اقدامات انجام شده در طول یک دهه گذشته به منظور افزایش ایمنی در شهر اشاره کرد و ابراز داشت: در طول یک دهه گذشته ایستگاه های آتش نشانی و به تبع آن نیروی انسانی تقریبا به دو برابر افزایش پیدا کرده و  معنی این حرف آن است که ایمنی در شهر در بعد امکانات و تجهیزات به دو برابر افزایش پیدا کرده است؛ این یکی از وظایف جدی ما در شهرداری تهران بوده است چرا که به مردم قول دادیم هرچه می توانیم در حوزه ایمنی شهر تلاش کنیم.

به گفته قالیباف تعداد ایستگاه های آتش نشانی در 10 سال گذشته 72 ایستگاه بوده است که این آمار امروز به بیش از 120 ایستگاه رسیده و اهداف طرح جامع تحقق پیدا کرده است. همچنین در این مدت خودروها، تجهیرات و امکانات آتش نشانی نیز مدرن و نوسازی شده است.

 

وی تصریح کرد: البته در بخشی از تجهیرات سنگین و خاص نیازمند سرمایه گذاری بیشتری هستیم که حتما با نگاه خاص آن را دنبال می کنیم. همچنین  در بخش هوایی نیز نیازمند آن هستیم که این حلقه را تکمیل کنیم و این موضوع را نیز دنبال خواهیم کرد تا برای آن چاره اندیشی کنیم.

شهردار تهران یادآور شد: در طول این مدت در بخش کمی اقدامات خوبی در شهر انجام گرفته است و بخش ارتقای حوزه آموزش نیروی انسانی، انسجام سازمانی و ارتباطات نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

قالیباف با تاکید بر ضرورت وجود حمیت سازمانی، نظم و انضباط و دقت در اجرای ماموریت ها در سازمان آتش نشانی تاکید کرد: اشکالات سهوی آتش نشانی نیز باید به حداقل ممکن برسد، در این راستا باید از تجربه دنیا و تجربیات خودمان استفاده کنیم، نیروها، آموزش ها را تخصصی تر کرده و کیفیت آموزش را بالا ببریم. این از موضوعاتی است که سازمان آتش نشانی به آن نیازمند است تا مسیر رشد کمی و کیفی خودش را در ابعاد مختلف طی کند.

شهردار پایتخت همچنین در بخش ابتدایی سخنان خود ضمن تبریک میلاد امام هادی (ع) و فرارسیدن روز آتش نشان، ابراز داشت: هفتم مهر روز یادآوری زحمات، رشادت ها و مسئولیت پذیری یکایک شما جوانان در مجموعه آتش نشانی است. یکی از ویژگی های این روز تقارن آن با هفته دفاع مقدس است چرا که منطق آتش نشانان و منطق دفاع مقدس با همدیگر همخوانی دارد.

شهردار تهران تاکید کرد: در این ایام که ایام یادآوری رشادت های این ملت است، انتخاب هفتم مهرماه به عنوان روز آتش نشان، روز بسیار مناسبی است. از این رو هفته دفاع مقدس و روز آتش نشانی را به همه شما که برخواسته از روحیه جهادی و فرهنگ ایثارگری است، تبریک و تهنیت عرض می کنم.

وی همچنین ضمن تسلیت حادثه تلخ منا در روز عید سعید قربان، به ابراز همدردی با خانواده های جان باختگان این حادثه پرداخت و از خداوند برای آنان طلب صبر کرد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: