جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 6 مهر 1394     
مجلس نگران صنعت خودروی کشور است

به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر شهرداری نیوز، رئیس کمیته تحقیق و تفحص از صنعت خودرو با اشاره به تاثیر تداوم رکود در بازار خودرو بر حوزه اشتغال در این صنعت گفت : مجلس و نمایندگان ملت در شرایط کنونی ضمن اینکه نگران صنعت خودرو هستند، نگران کارگران شاغل در این حوزه از صنعت نیز هستند.

علی علی لو در گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز گفت : بارها اعلام کردیم که ریشه مشکلات فعلی در صنعت خودرو مدیریت های دولتی و سیاسی در صنعت خودرو است.

وی تصریح کرد : متاسفانه گروه محدودی بر صنعت خودرو چنبره زدند و تصمیم ندارند از این صنعت جدا شده و همچنان نیز مقاومت می کنند.

علی لو با اشاره به عدم تمایل دولت در پاسخ گویی به مشکلات ایجاد شده در صنعت خودرو ، اظهار داشت : با وجود تلاش رسانه ها بر تشکیل برنامه ای با حضور مسئولان و بحث و بررسی مسائل ایجاد شده در خصوص صنعت خودرو،  متاسفانه تاکنون نه وزیر و نه معاونان ایشان حاضر به حضور و پاسخ گویی به موارد مطرح در صنعت خودرو نشدند.

وی گفت : وزیر صنعت و معدن باید پاسخ گوی وضعیت بوجود آمده در صنعت خودرو باشد ، آیا وی در خصوص رکود و کمپین ایجاد شده در صنعت خودرو پاسخی دارند که ارائه کنند؟ چرا باید تا این اندازه بر شرایط موجود مقاومت شود؟

وی با اشاره به تحقیق و تفحص مجلس از صنعت خودرو خاطر نشان کرد : مجلس به وظیفه خود در بررسی مشکلات و آسیب شناسی و تحقیق و تفحص از صنعت خودرو عمل کرد و گزارش آن نیز منتشر شد و به طور جد نیز در حال پی گیری موارد مطرح در این تحقیق است ، حال وظیفه دولت است که در این زمینه وارد شود و پاسخ گو باشد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس همچنین به تقاضای امروز مصرف کنندگان از صنعت خودرو پرداخت و گفت : مردم خواهان اصلاح کیفیت در صنعت خودرو هستند که به نظر تقاضای زیادی نیست از این رو دولت باید از ادامه شرایط کنونی دست برداشته و در مقابل مردم مقاومت نکند.

علی لو با اشاره به اینکه قیمت خودرو بالاتر از هزینه تمام شده است ، یاد آورشد : در وضعیتی که مردم با انتقاد از قیمت و کیفیت خواهان اصلاح در این بخش هستند چرا دولت و مسئولان با مقاومت در این زمینه ، حاضر به پاسخ گویی و جلب نظر مشتریان نیستند؟

علی لو همچنین به وضعیت خدمات پس از فروش در صنعت خودرو اشاره کرد و گفت : متاسفانه علاوه بر مشکلاتی که در حوزه کیفیت و قیمت وجود دارد موضوع خدمات پس از فروش و کاستی ها در این بخش ، موجب افزایش انتقادات مصرف کنندگان از خودروسازان شده است.

این نماینده مجلس با اشاره به طرح مسائلی در خصوص ، نقش مخالفین دولت در ایجاد کمپین نخریدن خودروهای داخلی ، اظهار داشت : چرا تلاش دارند که مسائل موجود را سیاسی کنند ؟  متاسفانه طرح این مسائل در رسانه ها توسط آنهایی صورت می گیرد که حاضر به پاسخ گویی به انتقادات نیستند.

وی با بیان اینکه جریان خودروسازان از دولت قبل کلید خورد ، افزود : در دولت قبل نیز گزارشی از صنعت خودرو ارائه شد و مساله مطرح نیز پی گیری شد حتی نامه هایی را که به وزیر صنعت دولت قبل ارسال شد نیز تندتر از دولت کنونی بود ضمن اینکه موضوع تحقیق و تفحص از خودروسازان در دولت قبل شکل گرفت .

وی گفت : دولتی ها می خواهند از وضعیتی که صنعت خودرو دارد کسی معترض نشود از این رو چنین مسائلی را مطرح می کنند تا کسی به حیات خلوت آنها دست نزند.

وی تاکید کرد : هیچ یک از نمایندگان ملت مخالف دولت نیست و اگر نقدی نیز می شود ربطی به مخالف با دولت ندارد در حالی که متاسفانه امروزهر انتقادی که بخش های مختلف می شود به مسائل سیاسی ارتباط داده می شود.

علی لو در پایان سخنانش گفت : اگر انتقادات مردم از صنعت خودرو طولانی شده و به نتیجه نرسیده است به دلیل مقاومت دولت و منافع چند نفر است.

 

وی راهکار وضعیت کنونی را تغییرات اساسی در صنعت خودرو اعلام کرد و اظهار داشت :  در صورتی که صنعت خودرو از وضعیت خصولتی خارج و خصوصی واقعی شود بسیاری از مسائل موجود در این صنعت برطرف خواهد شد .

وی گفت : با خصوصی شدن صنعت خودرو دیگر رانتی در این صنعت بوجود  نخواهد آمد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: