جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 4 مهر 1394     
طرح زوج و فرد روزهای پایانی خود را سپری می کند

به گزارش گروه حمل و نقل  و ترافیک شهری شهرداری نیوز ، معاون شهردار تهران از اجرای طرح کاهش جهت کاهش آلودگی هوا در شهرتهران خبر داد و تصریح کرد با اجرای طرح کاهش، خودروهای کاربراتور و طرح زوج و فرد حذف می شوند.

جعفر تشکری هاشمی با بیان اینکه یک دستگاه خودروی کاربراتوری همچون پیکان به ازای هرکیلومتر پایش، حدود ۴۵ گرم تولید آلودگی می کند، اظهار کرد چنانچه یک دستگاه خودرو از استاندارد یورو ۲ برخوردار باشد، ۲/۷ کیلوگرم آلایندگی به دنبال دارد.

وی به طرح کاهش جهت جایگزینی طرح زوج و فرد در پایتخت اشاره و خاطرنشان کرد این طرح از آبان ماه به این شکل که خودروهایی که از سیستم کاربراتوری به سبستم انژکتوری ارتقا داده شده اند،انجام می شود.

معاون شهردار تهران در ادامه با بیان اینکه در طرح کاهش، خودروها به سه دسته قرمز، زرد و سبز تقسیم بندی می شوند، تصریح کرد گروه اول شامل خودروهای قرمزی می شوند که به سن فرسودگی رسیده اند و اجازه تردد در شهر ندارند، گروه دوم آن دسته از خودروهای زردی است که کاربراتور هستند وبه سن فرسودگی نرسیده اند و می توانند در ساعات تعیین شده در سطح شهر تردد کنند و دسته سوم آن دسته از خودروهای سبز و انژکتوری هستند که اجازه تردد در سطح شهردارند.

تشکری هاشمی از درخواست معاونت حمل و نقل ترافیک جهت حذف موتورهای کاربراتوری خبرداد و اظهارکرد موتورهای برقی باید جایگزین موتورهای کاربراتوری شود تا به کاهش آلودگی هوا کمک کند.

وی در ادامه خواستار ورود هرچه سریع تر موتورسیکلت های برقی در شهر تهران از صنعتگران شد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: