جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 4 مهر 1394     
٧ هزار تاکسی هیبریدی وارد ناوگان حمل و نقل عمومی می‌شود

به گزارش گروه حمل و نقل عمومی و شهری شهرداری نیوز،مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تهران گفت: این کلانشهر در انتظار ٧ هزار تاکسی هیبریدی است که تا پایان امسال وارد ناوگان حمل و نقل عمومی می‌شوند.

میثم مظفر، مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران، از امضای قرارداد با یکی از شرکتهای خودرو سازی داخل برای ورود ١٠ هزار تاکسی خبر داد و گفت: براساس این تفاهمنامه ظرف دو هفته آینده ١٠٠ تاکسی نوسازی شده به تاکسیرانان تحویل داده می‌شود و به همین ترتیب تا خردادماه سال آینده تمامی ١٠ هزار تاکسی سمند EF٧ و پژو ٤٠٥ جدید واگذار می‌شود.

وی افزود: براساس قرارداد منعقد شده به طور میانگین ماهانه یک هزار و ٣٠٠ خودرو به رانندگان تحویل داده می‌شود که تا پایان سال، هفت هزار و ٢٠٠ تاکسی نوسازی می‌شود.

مظفر از وجود ٦هزار و ٣٠٠ تاکسی پیکان فرسوده در تهران خبر داد و تصریح کرد: این تاکسیها در اولویت نوسازی قرار دارند که تاکنون تنها ٣ هزار دستگاه برای نوسازی ثبت نام کرده‌اند که از رانندگان آنها درخواست داریم هر چه سریعتر برای انجام مراحل قانونی به نزدیکترین شرکت تاکسیرانی خصوصی مراجعه کنند.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تهران با بیان این که علاوه بر تاکسیهای پیکان، ١١ هزار تاکسی فرسوده دیگر در تهران فعالیت دارند، گفت: از این میزان نیز حدود سه هزار تاکسی برای شرکت در طرح نوسازی اقدام کرده‌اند که از آنها نیز برای پیوستن به چرخه نوسازی ناوگان تاکسیرانی شهر تهران دعوت می‌شود، این تاکسیها شامل روآ، پراید و تمامی تاکسیهای با سال ساخت کمتر از ٨٤ است.

وی از رایزنی این سازمان با سایر شرکتهای خودور ساز داخلی برای ادامه روند نوسازی تاکسیها خبر داد و افزود: به زودی ٧ هزار تاکسی هیبریدی به خیابانهای تهران می‌آیند که به زودی جزییات آن اعلام می‌شود.

شایان ذکر است، براساس طرح مصوب شورای عالی ترافیک و شورای اسلامی شهر تهران، از ابتدای دی ماه امسال، امکان تردد تاکسی پیکان در محدوده طرح ترافیک و تا پایان سال در کل شهر تهران غیرقانونی خواهد بود.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: