جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 4 مهر 1394     
عربستان لیاقت مدیریت حج را ندارد

تسنیم: حجت الاسلام سید رضا تقوی، رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه با اشاره به حوادث اخیر در حج ابراهیمی و بی کفایتی آل سعود در مدیریت حج، اظهار داشت: متاسفانه جریانات و حوادثی که طی سال‌های اخیر علی الخصوص در حج امسال اتفاق افتاد بی لیاقتی سعودی‌ها را نشان داد.

وی افزود: دولت عربستان موظف است که امنیت حجاج را در این ایام برقرار کند اما بی تدبیری و بی لیاقتی حاکمان آل سعود و همچنین خادمین الحرمی خوشبختانه به خوبی نشان داده شد که آنها لیاقت این موضوع را ندارند.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه تاکید کرد:جهان اسلام باید برای مسئله حج تدبیری باندیشد و مجموعه ای از کشورهای جهان اسلام مسئله حج را زیر نظر بگیرند، کشورهای اسلامی باید در این زمان به صحنه بیایند و با تشکیل مجمع بزرگ اسلامی نسبت به مدیریت حج و حجاج فکری کنند.

تقوی افزود: حج باید زیر نظر مجموعه کشورهای اسلامی مدیریت شود زیرا حج صرفاً مربوط به عربستان نیست و آنها نیز طی این چند سال اخیر نشان دادند که لیاقت برگزاری این برنامه‌ها را ندارند.

وی تصریح کرد: سعودی‌ها همه امکانات خود را صرف تروریست‌ها و فتنه در کشورهای اسلامی منطقه کرده و کشورهای اسلامی را به جان هم انداخته است.

قائم مقام جامعه روحانی مبارز عربستان را مرکز فتنه در جهان اسلام عنوان کرد و گفت: آواره شدن مردم سوریه، یمن، عراق عامل اصلی‌اش عربستان سعودی است که با حمایت از تروریست‌های وهابی و تکفیری به نا امن کردن منطقه دست زده است.

تقوی تصریح کرد: حاکمان آل سعود افرادی جاه طلب و خودخواه هستند که به مردم خود نیز رحم ندارند، آنها با تشکیل حکومت وهابی کمر به کشتار مردم منطقه بستند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: