جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 1 مهر 1394     
ستاد استقبال از مهر برگزار شد:
هدیه شهرداری به شهروندان برای استقبال از مهر افتتاح خط 3 مترو تهران بود+عکس

به گزارش گروه حمل و نقل و ترافیک شهری شهرداری نیوز، شروع مهر ماه امسال با برگزاری مراسمی در ساختمان معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با حضور قائم مقام معاون حمل و نقل و ترافیک ، مدیران ارشد ارگانهای مختلف و جمعی از خبرنگاران و اصحاب رسانه در ساعت 6:30 صبح امروز برگزار شد.

مهندس پوریا محمدیان قائم مقام معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در ابتدا با تشکر از حضور مدیران ارگانها و خبرنگاران گفت :خوشبختانه امروز روز پر ترافیکی را در شهر تهران شاهد نبودیم ، اما خبر مهمی که این روزها در شهر مطرح شد افتتاح خط 3 مترو تهران بود، افتتاح خط 3 مترو هدیه شهرداری تهران به شهروندان است.

وی در ادامه گفت : این خط تسهیلات ویژه ای را در زمینه پوشش مسافران در شش ماهه دوم سال با افزایش سفرهای داخلی رقم خواهد زد و گفت: با شروع ماه مهر تعداد سفرهای درون شهری ما 2 برابر اکنون خواهد شد، ضمن اینکه همیشه در شروع سال تحصیلی  از ترافیک سنگینی برخوردار هستیم وانتظار داریم با برنامه های مناسبی که قرار است در شش ماهه دوم سال انجام دهیم مشکل خاصی در زمینه ترافیک نداشته باشیم.

محمدیان در ادامه سخنانش افزود: ستاد مهر در دو جلسه گذشته خود که با حضور مهندس تشکری هاشمی برگزار شد به بیشتر هدف های خود در طرح استقبال از مهر قلم دست پیدا کرد و این جلسات باعث هماهنگی بیشتر ما با ارگانها و نهادهای مختلف شد که نتیجه مطلوبی را نیز در بر داشت.

وی در ادامه افزود : ما برای هرچه بهتر برگزار شدن برنامه های ابتدای سال تحصیلی جدید و کاهش بار ترافیکی در این روز با تمامی دوستان در مناطق22 گانه محاسباتی را انجام دادیم ،مانند سرویس مدارس که در تمامی مناطق 22گانه آموزش های لازم به این رانندگان و مراکز تاکسی رانی ارئه شد تا این کار به نحو احسن انجام شود که این مهم با همکاری شهرداری مناطق ، پلیس راهبر و تاکسی رانی مناطق صورت پذیرفت . ما تمام سعی خود را کرده ایم تا بتوانیم شاهد کاهش تخلفات در زمینه سرویس مدارس باشیم .

وی افزود: شهریور ماه امسال 95درصد پیشرفت پروژه خط سفید را نیز در برنامه کار خود داشتیم که با یک بازنگری کلی در خط کشی های معابر , تعویض علائم راهنمایی و رانندگی در 22 مناطق شهرداری این پروژه را پیش بردیم.

وی در خاتمه گفت: بحث دیگر ما مکانیزه کردن محدوده زوج و فرد از ابتدای سال جدید بود و این امر باعث شد تا تمامی خیابانهای سطح شهر به دوربینهای مکانیزه مجهز گردد و  تمامی مناطق به صورت مکانیزه کنترل شوند، طرح زوج و فرد به زودی جای خود را به طرح کاهش خواهد داد، یعنی با شروع پائیز و شروع وارونگی هوا ما روی تولید کنندگان منابع آلاینده تمرکز خواهیم کرد . این محدوده با ورود خودروهای آلاینده مشخص می شود یعنی با چهار رنگی که ما برای خودروها مشخص کرده ایم محدوده کاهش مشخص می شود .

در ادامه این برنامه همایون فتاحی ریاست مرکز کنترل ترافیک تهران گفت: در این لحظه که ساعت 6:35 دقیقه صبح را نشان میدهد، ما شاهد ترافیک سنگینی در سطح شهر تهران نیستیم و این موضوع به دلیل تداخل اول مهر ماه با روز چهارشنبه می باشد ، همچنین وی افزود ما فقط در تاریخ 31 شهریور ماه با ترافیک شدید شامگاهی مواجه بودیم.این ترافیک فقط 60 درصد از معابر ما را در برداشت ولی نسبت به سالهای گذشته کاهش پیدا کرده است.

فغانی مهندس ایمنی ترافیک شهر تهران نیز  از تمامی ارگانها درخواست کرد تا تمامی گزارشات خود را تا 15 مهر به این مرکز تحویل بدهند.

نماینده شرکت تاکسی رانی نیز آمادگی این سازمان را با شیفت بندی تاکسی رانان و اضافه کردن تعداد زیادی ون به مناطق پر تردد اعلام کرد  و گفت نظارت دقیقی را در این زمینه تا پایان سال تحصیلی خواهد داشت .

پلیس راهور ،مدیریت اورژانس و رئیس آتش نشانی تهران نیز آمادگی 100 درصد خو را برای شروع سال تحصیلی جدید از 1 مهر تا 15 مهر اعلام کردند .

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: