جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 18 خرداد 1402     
برگزاری اولین جشنواره گلاب‌گیری در رزن

 اولین جشنواره گلابگیری شهرستان رزن در مزرعه گردشگری امید روستای  «یوشانلو » واقع در پنج کیلومتری شهر رزن با حضور اهالی روستا و میهمانان و علاقمندان به این جشنواره برگزار شد.

مدیر اداره میراث فرهنگی گردشگری  و صنایع دستی رزن در این جشنواره اظهار کرد:در سال جاری علاوه بر جشنواره گلاب گیری ،جشنواره رازیانه در روستای سلطان آباد  رزن و جشنواره زعفران در روستای شاهنجرین  درگزین نیز در فصل برداشت این محصولات  برگزار خواهد شد.

وی معرفی میراث تاریخی، فرهنگی، طبیعی و نشاط‌آفرینی را از اهداف این جشنواره‌ها دانست و تصریح کرد:برگزاری چنین جشنواره ها و رویدادهایی از نقش موثری در  معرفی ظرفیت گردشگری هر روستا و  جذب گردشگر و نیز بحث اشتغال و اقتصاد سطح روستاهای شهرستان برخودار خواهد بود.

کهیایی خاطر نشان کرد:صنعت گردشگری از حوزه‌های بسیار اثرگذار و مهم در اشتغال‌زایی و درآمدزایی  پس از نفت و صنعت خودروسازی  در دنیا بوده  که می‌تواند با حداقل سرمایه گذاری اشتغال دائم و پایدار ایجاد کند.

وی یاد آور شد:گردشگری کشاورزی ،شاخه‌ای جدید بوده  که علاقه‌مندان این رشته می‌توانند در کنار کشاورزی، درآمد جدیدی برای خود ایجاد کنند.

مدیر جهاد کشاورزی رزن هم  از پیش بینی برداشت 60 تن محصول گل‌محمدی از مزارع این شهرستان خبر داد و افزود:در سال جاری 45 هکتار از مزارع این‌ شهرستان به مزارع گل‌محمدی اختصاص دارد که از این میزان  سطح  20 هکتار  بارور و 25 هکتار نابارور  است.

رضا مهدوی رجا  با بیان اینکه برداشت میزان محصول گل محمدی در هر هکتار بستگی به رقم گل و شرایط آب و هوایی دارد، افزود: حداقل سه تن در هکتار از باغات گل‌محمدی می‌توان محصول برداشت کرد ضمن اینکه اگر در تغذیه و بحث نگهداری باغ گل محمدی دقت و مهندسی لازم انجام  شود در هر هکتار میزان بیشتری هم می‌توان برداشت محصول داشت.

وی تصریح کرد:گل‌محمدی یکی از محصولات کم آب‌بر بوده که دارای توجیه اقتصادی بالایی برای بهره‌برداران این حوزه محسوب می‌شود.

به گزارش ایسنا،مسابقه چیدن گل محمدی، گلاب‌گیری سنتی، نمایشگاه صنایع‌دستی، عرضه غذاهای محلی، بازیهای بومی و محلی و مراسم آیینی وسنتی  از جمله برنامه های ارائه شده در این جشنواره بود.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: