جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 18 خرداد 1402     
شهروندان قوچانی از صعود به ارتفاعات امتناع کنند/

 رئیس اداره هواشناسی قوچان از شهروندان این شهرستان خواست، از صعود به ارتفاعات و توقف در کنار مسیل‌ها و رودخانه‌ها به جد امتناع کنند.

علیرضا خسروی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی برای این شهرستان خاطرنشان کرد: سامانه بارشی که روی شهرستان قوچان مستقر است تقویت شده و از بعد از ظهر امروز پنج شنبه نیز باعث بارش‌های رگباری همراه با رعد و برق و احتمال تگرگ خواهد بود.

وی اظهار کرد: طی فعالیت این سامانه شاهد وزش بادهای شدید خواهیم بود و تا اواسط هفته آینده نیز احتمال وزش باد شدید به صورت لحظه‌ای وجود دارد.

رئیس اداره هواشناسی قوچان عنوان کرد: این سامانه که از جنوب خراسان شمالی در حال گسترش روی شهرستان قوچان است در مناطق شمالی تا غربی شهرستان فعالیت بیشتری خواهد داشت.

وی بارش امروز عصر پنج شنبه را در شهرستان قابل توجه دانست و بیان کرد: اغلب بارش‌ها امروز خواهد بود و فردا هم بارش‌هایی را در شهرستان خواهیم داشت.

خسروی با تأکید بر امتناع شهروندان از صعود به ارتفاعات، گفت: وزش بادی که هم اکنون بر روی شهرستان مستقر شده وزش بادهای شدید لحظه‌ای بوده و این در ارتفاعات خطرساز است.

وی همچنین افزود: به هیچ عنوان نباید کنار مسیل‌ها و رودخانه‌ها تردد و توقف داشت، امکان اینکه در پائین دست سیلاب شدید به دلیل رگبار شدید در بالادست داشته باشیم بسیار زیاد است.

رئیس اداره هواشناسی قوچان بیان کرد: سامانه امروز بارش‌هایی را به همراه خواهد داشت و از فردا قدرت بارش‌ها کاهش می‌یابد، تا روز یکشنبه به صورت پراکنده سیستم در منطقه خواهد بود و احتمال بارش و وزش باد شدید لحظه‌ای هم وجود دارد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: