جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 30 بهمن 1401     
سرانه باسوادی، ۸۰۰ هزار تومان به ازای هرنفر

 معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان نهضت سوادآموزی با بیان اینکه متاسفانه سهم نهضت سوادآموزی از بودجه در سنوات گذشته کوچک دیده شده و تسری یافته است گفت: سرانه‌ها متناسب با نرخ تورم افزایش نیافته و سرانه سوادآموزی در سه دوره سوادآموزی که داریم به ازای هرنفر به طور میانگین ۸۰۰ هزار تومان است.

به گزارش ایسنا، رسول جمشیدی‌اول در حاشیه نشست سازمان نهضت سوادآموزی با خبرنگاران اشاره ای به وضعیت اعتبارات تخصیص یافته به این سازمان داشت و اظهار کرد: سازمان نهضت سوادآموزی تا دی ماه سال جاری ۴۲ درصد از بودجه سال ۱۴۰۱ را تخصیص گرفته است.
 
وی افزود: براساس مصوبه جلسه ۲۶ شورای عالی پشتیبانی سوادآموزی، سازمان برنامه و بودجه باید تا ۱۰۰ درصد بودجه درنظرگرفته شده را تخصیص دهد. اگر ۱۰۰ درصد تخصیص را تا پایان سال مالی جذب کنیم، قطعا بسیاری از مطالبات باقی مانده در حوزه آموزش دهندگان را تسویه می‌کنیم.
 
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان نهضت سوادآموزی درباره رشد اعتبارات این سازمان در لایحه بودجه سال آینده نیز گفت: متاسفانه سهم نهضت سوادآموزی از بودجه در سنوات گذشته کوچک دیده شده و تسری یافته است. سرانه‌ها متناسب با نرخ تورم افزایش نیافته است.
 
جمشیدی ادامه داد: برای لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ حدود سه درصد رشد اعتبارات داریم که باتوجه به صحبتی که با معاون اول رئیس جمهور در راستای مصوبه شورای عالی پشتیبانی سوادآموزی داشتیم بتوانیم از طریق مرجع قانونی مجلس شورای اسلامی بودجه را به یک رشد منطقی رسانده و سال آینده را با سرانه مناسب‌تری نسبت به سال جاری دنبال کنیم.
 
به گفته وی سرانه سوادآموزی در سه دوره‌ای که داریم به طور میانگین ۸۰۰ هزار تومان است که مبلغ قابل توجهی نمی‌شود.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: