جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 27 بهمن 1401     
رئیس شاباک به بن گویر هشدار داد

 رسانه‌های عبری زبان گزارش دادند که رئیس شاباک با وزیر امنیت داخلی این رژیم صهیونیستی تماس گرفته و به او نسبت به گام‌هایش در قدس هشدار داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از رأی الیوم، رسانه‌های عبری زبان گزارش دادند که رئیس شاباک به وزیر امنیت داخلی این رژیم صهیونیستی تماس گرفته و به او نسبت به اینکه گام‌هایش در قدس تشدید تنش گسترده‌ای را در این زمان حساس به راه خواهد انداخت، هشدار داد.
 
روزنامه یدیعوت آحارونوت در گزارش مفصلی اعلام کرد که سیاست دولت و ایتامار بن گویر، وزیر امنیت داخلی اسرائیل شکاف‌هایی را گسترش داده و روابط با دولت دموکرات در کاخ سفید را از یک سو تهدید کرده و از سوی دیگر، در کاهش امنیت و انجام عملیات استشهادی بیشتر توسط فلسطینی‌ها همچون دو عملیات اخیر نقش دارد.
 
این روزنامه نوشت، طی سه هفته اخیر، نابسامانی گسترده‌ای در وضعیت کلی امنیت داخلی در اسرائیل رخ داد، تنش‌ها در مناطق کرانه باختری که از مارس ۲۰۲۲ آغاز شده، ادامه دارد، هرچند که ارتش و شاباک توانستند بیشتر عملیات‌های برنامه ریزی شده را ناکام بگذارند، اما همچنان حدود ۴۰ هشدار روزانه درمورد نیت انجام عملیات مطرح می‌شود.
 
در قدس به دلیل زنجیره عملیات‌هایی که بیشتر آن توسط کودکان و نوجوانان صورت می‌گیرد و نام "انتفاضه کودکان" را بر آن گذاشته‌اند، وضعیت امنیتی نابسامان شده و ساکنان یهود احساسشان نسبت به برخورداری از امنیت کاهش یافته است.
 
نابسامانی وضعیت امنیتی در قدس برخاسته از رفتار دولت است و به صورت دقیق‌تر برخاسته از رفتار ایتامار بن گویر است که اظهارات هجومی وی در رسانه‌ها سطح نگرانی و خشم را در میان جوانان و حتی کودکان در محله‌های فلسطینی در قدس شرقی افزایش می‌دهد.
 
این روزنامه نوشت که نیاز کنونی در قدس فقط آرامش است، اما وزیر امنیت داخلی در حال حاضر می‌خواهد خانه‌ها را به صورت عمده تخریب کند و از نیروهای پلیس که حضورشان به صورت افراطی در قدس زیاد شده است، استفاده کند.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: