جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 26 بهمن 1401     
فرانسه "نگران" وضعیت نیروهای مسلح انگلیس است

نشریه انگلیسی دیلی تلگراف گزارش کرد، مقامهای فرانسوی نسبت به وضعیت نیروهای مسلح انگلیس ابراز نگرانی کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، نشریه دیلی تلگراف نوشت که دریافته، مقامهای پاریس مدعی شده‌اند کاهش بودجه ارتش انگلیس در آستانه گرد هم آمدن وزرای دفاع این سازمان در بروکسل باعث ایجاد نگرانی در میان اعضای ناتو شده است.

این گزارش در بحبوحه اختلاف داخلی مقام‌های انگلیس بر سر بودجه دفاعی بعدی رخ داده است؛ اخیرا بن والاس، وزیر دفاع انگلیس گفت از وزارت دارایی درخواست ۱۰ میلیارد پوند بودجه برای وزارتخانه خود کرده است.

جنگ اوکراین در کنار افزایش هشدارها در خصوص تهدید چین پس از سرنگونی بالون‌های جاسوسی مشکوک بر فراز آمریکا باعث تشدید درخواست‌ها در انگلیس برای تقویت بودجه نظامی شده است.

روز سه‌شنبه یک نماینده رده بالای فرانسوی به دیلی تلگراف گفت، در کشورش نگرانی‌هایی از این بابت که انگلیس با دادن سلاح از انبارهای خود به اوکراین باعث ته کشیدن انبارهای تسلیحات نیروهایش شده، به وجود آمده است

امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه ماه گذشته میلادی اعلام کرد، تا سال ۲۰۳۰ به میزان بیش از یک سوم، بودجه نظامی کشورش را افزایش خواهد داد.

منابع دولتی انگلیس تاکید کردند، با این وجود فرانسوی ها نگرانی های خود از این بابت را نزد آنها مطرح نکرده‌اند.

به نوشته دیلی تلگراف، اخیرا پس از اعلام کناره‌گیری ینس استولتنبرگ، دبیرکل کنونی ناتو از این سمت در ماه اکتبر پیشنهاد شده که بن والاس به جای او به عنوان رئیس جدید ناتو منصوب شود. روز سه‌شنبه، برخی منابع گمانه‌زنی کردند، فرانسوی‌ها ترجیح می‌دهند این نقش به یکی از شخصیت‌های اتحادیه اروپا واگذار شود و ممکن است برای تضعیف شانس بن والاس تلاش کنند.

توماس گاسیلو، رئیس کمیته دفاعی پارلمان فرانسه و یکی از نمایندگان فراکسیون متعلق به ماکرون موسوم به گروه رنسانس به دیلی تلگراف گفت، فرانسوی‌ها به دلیل "همبستگی استراتژیک" بین دو کشور، نفع شخصی در قدرت ارتش انگلیس دارند.

گاسیلو خاطر نشان کرد: "ما می‌خواهیم انگلیس ارتش قدرتمندی داشته باشد. وقتی شما یک چنین بحث‌های دارید، آنها به وضوح منشاء نگرانی هستند. من به خوبی فهمیده‌ام یک زمینه سیاسی در رابطه با بودجه دفاعی وجود دارد."

او همچنین در مورد نحوه ارائه تجهیزات نظامی توسط انگلیس به اوکراین هشدار داد.

گاسیلو گفت: "یکی از شروط ما برای واگذاری تجهیزات به اوکراین عدم تضعیف ارتش فرانسه است. به عنوان مثال، هفته گذشته ما متعهد به دادن توپ هوویتزرهای سزار بیشتری به اوکراین شدیم، اما آنها را مستقیماً از صنعت تولید به اوکراینی ها دادیم و از انبارهای ارتش استخراج نکردیم. من فکر می کنم ظاهرا انگلیس تمام تجهیزات ارسالی خود به اوکراین را از انبارهای ارتشش گرفته است. اما ما دقت می کنیم که چنین کاری نکنیم."

به نوشته دیلی تلگراف، انگلیس در کمک‌های اعطایی خود به کی‌یف، که شامل موشک های ضد تانک بریمستون و موشکهای NLAW، هلیکوپترهای سی کینگ، گلوله های توپخانه و مورد اخیر ۱۴ تانک چلنجر ۲ می شوند، سخاوتمند بوده است.

پاتریک سندرز، رئیس ارتش انگلیس، اخیراً هشدار داد که این ارتش در نتیجه این روند "موقتا ضعیف تر" خواهد شد.

در همین حال، استولتنبرگ روز دوشنبه هشدار داد که اوکراین دارد مهمات را سریعتر از سطح تولید کشورهای عضو ناتو مصرف می کند.

از سوی دیگر توبیاس الوود،‌ رئیس کمیته منتخب دفاعی پارلمان انگلیس هشدار داد، گمانه‌زنی‌های فرانسوی‌ها درباره ارتش انگلیس می‌تواند به نفع ولادیمیر پوتین تمام شود.

او خاطر نشان کرد: نشست وزرای دفاع ناتو فرصتی حیاتی است برای آنکه اتحاد، تعهد و عزم خود را برای به روزرسانی وضعیت دفاع دسته جمعی را در ضمن تلاشهای روسیه برای بازترسیم نقشه شرق اروپا نشان دهیم.

وی افزود: درست است که ارتش انگلیس به ارتقای فوری نیاز دارد، اما این موضوع باید در دور جدید بازنگری یکپارچه رسیدگی شود. هرگونه مشاجره عمومی بین متحدان در ناتو فقط به نفع پوتین است.

وزارت دفاع و خزانه داری انگلیس درگیر مذاکره بر سر میزان افزایش بودجه نظامی هستند.

نشریه دیلی تلگراف ماه دسامبر فاش کرد که وزارت دفاع انگلیس حداقل یک میلیارد پوند افزایش بودجه درخواست کرده تا از کاهش ارزش واقعی بودجه خود جلوگیری کند.

با این حال، در حال حاضر بحث بر سر میزان افزایش این بودجه گسترده تر بوده و قرار است در ۱۵ مارس تصمیم درباره بودجه اعلام ‌شود.

بر اساس گزارشها وزارت دفاع انگلیس برای افزایش حدودا ۱۰ میلیارد پوندی بودجه خود تلاش می کند. در همین حال، مقامات وزارت دارایی انگلیس، وزارت دفاع را به دست زدن به هزینه های مازاد در گذشته متهم کرده اند.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: