جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 19 بهمن 1401     
راه‌اندازی خانه‌های محیط زیست در تهران همزمان با دهه مبارک فجر

 به گزارش گروه محیط زیست تهرانی نیوز،رییس اداره آموزش و مشارکت های مردمی حفاظت محیط زیست استان تهران از تشکیل و راه اندازی خانه های محیط زیست با همکاری شهرداری‌ها، دهیاری‌ها، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و فرهنگسراها در تهران خبر داد.

روح الله عبادی با اعلام این خبر گفت: به منظور بالا بردن مشارکت شهروندان، مردمی‌سازی و استفاده از ظرفیت نهادها، موسسات و تشکل‌های مردمی، اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران اقدام به استقرار و تشکیل خانه‌های محیط زیست همزمان با دهه مبارک فجر کرده است.
 
وی با اشاره به اینکه در این طرح از ظرفیت نهادهایی از جمله دهیاری‌ها، کتابخانه‌ها، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، شهرداری‌ها، فرهنگسراها، تشکل‌های مردم نهاد و شرکت عمران شهرهای جدید استفاده خواهد شد، افزود: هدف از تشکیل خانه‌های محیط زیست، فرهنگسازی و آموزش جوامع محلی در موضوعات مختلف محیط  زیستی همچون مدیریت پسماند، تنوع زیستی و همکاری در برگزاری مناسبت‌های محیط زیستی در طول سال خواهد بود.
 
رییس اداره آموزش و مشارکت‌های مردمی حفاظت محیط زیست استان تهران ادامه داد: بر همین اساس در هفته جاری و همزمان با گرامیداشت دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی، با همکاری دهیاری روستای لپه زنک و چهل قز در شهرستان ری، و روستای توچال در شهرستان پاکدشت خانه‌های محیط زیست در این مناطق افتتاح شده و شروع به فعالیت کرده است.
 
عبادی تصریح کرد: طرح راه‌اندازی خانه‌های محیط زیست ادامه دارد و در شهرستان‌های استان نیز این خانه‌ها راه‌اندازی خواهند شد.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: