جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 16 بهمن 1401     
بهره گیری از توانمندی شرکت های دانش بنیان پیشرفت کشور در عرصه خودروسازی را سرعت می بخشد

به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر تهرانی نیوز،  نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: امروز بهره گیری از دستاوردهای فنی و فناورانه ای که در اختیار شرکت های دانش بنیان، مراکز تحقیق و پژوهش فنی و صنعتی و دانشگاه های صنعتی است می تواند پیشرفت کشور در عرصه خودروسازی را سرعت بخشد.
 
عباس مقتدای خوراسگانی با اشاره به اهمیت تحقیق و توسعه در صنعت خودرو و ضمن تاکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان در عرصه خودروسازی اظهار داشت: آنچه که جای آن هم اکنون در صنعت خودرو ایران خالی است بهره گیری از توانمندی هایی است که طی چند دهه گذشته در عرصه های مختلف به دست آورده ایم.
 
وی افزود: اگر از سرریز دستاوردهای خود در زمینه هوافضا، ساخت زیردریایی و برخی تجهیزات با تکنولوژی بالا برای رشد بهره وری در صنعت خودرو استفاده می کردیم قطعا امروز صنعت خودروسازی ایران جایگاه بالاتری در رقابت های جهانی داشت.
 
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: امروز بهره گیری از دستاوردهای فنی و فناورانه ای که در اختیار شرکت های دانش بنیان، مراکز تحقیق و پژوهش فنی و صنعتی و دانشگاه های صنعتی است می تواند پیشرفت کشور در عرصه خودروسازی را سرعت بخشد.
 
مقتدای خوراسگانی یادآور شد: به نظر می رسد علیرغم همه فعالیت ها در عرصه خودروسازی که باید در جای خود مورد ستایش قرار بگیرند، می بایست بیش از پیش درها را به روی مخترعان، مهندسان و مبتکران کشور باز کرد چراکه بسیاری از جوانان این مرز و بوم امروز می توانند با طراحی و مهندسی انواع تولیدات مرتبط با آلیاژها و امور فناورانه به خلق ثروت، رشد بهره وری، کاهش مصرف سوخت، افزایش قدرت موتور و تقویت انواع علوم از جمله آیرودینامیک در عرصه خودروسازی کمک کنند.
 
نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: علاوه بر این می توانیم از تجربیات جهانی و خلاقیت های موجود در سطح بین المللی بهره مند شویم. لازمه این کار ایجاد رقابت پذیری در صنعت خودرو است که مجلس شورای اسلامی در این زمینه قانون موثری وضع کرده و انتظار می رود این قانون در سطحی مناسب به مرحله اجرا درآید.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: