جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 17 دی 1401     
تحریم تشکیلات خودگردان

 تشکیلات خودگردان و وزارت امور خارجه فلسطین، اعلام تحریم و اعمال محدودیت در حق این تشکیلات خودگردان توسط کابینه امنیتی اسرائیل را محکوم کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از اسپوتنیک، تشیکلات خودگردان فلسطین مصوبات کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی در روز جمعه و تدابیر مجازاتی آن علیه تشکیلات را به دلیل رفتن آن به نزد سازمان‌های بین‌المللی را محکوم کرد.
 
حسین الشیخ، دبیرکل کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین (ساف)، در بیانیه‌ای تصریح کرد: تمام تدابیر اعلام شده دولت اشغالگر در راس آن ادامه غارت اموال فلسطینی‌ها، ما را از موضع‌مان در تحت پیگرد قرار دادن دولت‌شان در موسسات و محافل بین‌المللی و افشای سیاست‌هایشان علیه ملت فلسطین بازنمی‌دارد.
 
الشیخ افزود: از جامعه جهانی می‌خواهیم دولت اشغالگر را وادار به آزادسازی میلیاردها شکِل (واحد پول اسرائیل) کنند که به غارت برده‌اند.
 
نبیل ابوردینه، سخنگوی محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نیز گفت: تدابیر اعلام شده دولت اسرائیل در واکنش به تحرک فلسطین در موسسات بین‌المللی محکوم و مردود است.
 
ابوردینه افزود، حقوق ملت فلسطین غیرقابل سازش است و ملت ما و رهبری آن قادر به حمایت از حقوق فلسطین که براساس قطعنامه‌های بین‌المللی تایید شده،‌ به هر بهایی هستند.
 
وی ادامه داد: ما به مبارزه سیاسی و دیپلماتیک و قانونی خود برای پایان اشغال اسرائیل در اراضی فلسطینی و به پایتختی قدس ادامه خواهیم داد.
 
وی از جامعه جهانی و در راس آن آمریکا خواست اقدام فوری برای توقف این تهدیدات اسرائیل که مغایر با تمام قطعنامه‌های بین‌المللی است، لحاظ کند.
 
ابوردینه گفت: دولت اشغالگر تندرو برای تنش تلاش می‌کند و می‌خواهد منطقه را به سمت انفجار بکشاند، قطعنامه‌های بین‌المللی را نادیده بگیرد؛ مساله‌ای که موضعی بین‌المللی در قبال افسارگسیختگی اسرائیل را می‌طلبد.
 
وزارت امور خارجه فلسطین در بیانیه‌ای به شدت تصمیم کابینه امنیتی اسرائیل برای تصویب شماری اقدامات و تحریم ملت و سران فلسطین تحت عنوان مراجعه به دادگاه لاهه را محکوم کرد و آن را بازتاب برنامه استعماری دولت نتانیاهو و تبعیض علیه ملت فلسطین و نقض آشکار تعهدات اسرائیل به عنوان یک نیروی اشغالگر در تمرد از قوانین بین‌المللی و توافقنامه‌های امضا شده به شمار آورد.
 
 
وزارت امور خارجه فلسطین تاکید کرد که این اقدامات ملت و سران فلسطین را از تداوم مبارزه و تحرکات سیاسی، دیپلماتیک و حقوقی برای تامین حمایت بین‌المللی و جلوگیری از فرار پیوسته اسرائیل از بازپرسی، محاکمه و مجازات منصرف نخواهد کرد.
 
فلسطین از دولت آمریکا خواست به طور جدی و حقیقی برای توقف برنامه‌های خصمانه دولت نتانیاهو در حق ملت فلسطین و صلح ورود کند.
 
از طرفی الی کوهن، وزیر امور خارجه اسرائیل فلسطینیان را تهدید کرد که اقدامات آنها علیه اسرائیل در سطح بین‌المللی، هزینه سنگینی برای آنها خواهد داشت.
 
وی گفت: روز گذشته در کابینه امنیتی تصمیماتی در پاسخ به اقدام فلسطین در مراجعه به دادگاه لاهه از جمله غرامت فوری پرداخت تشکیلات خودگردان فلسطین به «تروریست‌ها و خانواده‌های آنها»، تعلیق طرح‌های ساخت و ساز فلسطینیان در منطقه ج و محرومیت سران تشکیلات خودگردان فلسطین و غیره را اتخاذ کردیم.
 
وی در پایان گفت: به پیشروی سیاست قاطعانه بدون توقف علیه دروغ‌های تشکیلات خودگردان که اهتمامی به راه حل ندارد و تنها به دنبال اذیت اسرائیل و آسیب به فلسطینیان است، ادامه می‌دهیم.
 
مجمع عمومی سازمان ملل متحد ۳۱ دسامبر ۲۰۲۲ پیش نویس قطعنامه فلسطین پیرامون درخواست حقوقی از دیوان بین‌المللی دادگستری در مورد ماهیت اشغالگری اسرائیل را با اکثریت آراء تصویب کرد.
 



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: