جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 15 دی 1401     
حمله به مخالفان دولت پرو

 تهران- ایرنا- پلیس پرو با معترضانی که خواهان استعفای دینا بلوارته رئیس جمهوری موقت و انحلال پارلمان این کشور بودند، درگیر شد و برای متفرق کردن آنان از گاز اشک‌آور استفاده کرد.

 
به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، هزاران نفر در شهرهای لیما و آرکویپا چهارشنبه به وقت محلی به خیابان‌ها آمدند و خواستار استعفای بلوارته، تعطیلی پارلمان، تغییر قانون اساسی و آزادی پدرو کاستیو رئیس جمهوری سابق شیلی شدند.
 
بر اساس این گزارش، پلیس پرو برای متفرق کردن معترضانی که درصدد نزدیک شدن به ساختمان پارلمان در لیما بودند، از گاز اشک‌آور استفاده کرد.
 
در همین حال، مقام‌های پرو گفتند که حرکت قطارها به سمت قلعه باستانی «ماچو پیچو» که قدمت آن به دوره اینکاها می‌رسد، متوقف شده و بیش از ۲ هزار گردشگر از آنجا تخلیه شده‌اند.
 
پارلمان پرو چندی پیش کاستیو را بدلیل اعلام انحلال پارلمان و صدور دستور بازنگری در قوه قضائیه از قدرت برکنار و پلیس وی را بازداشت کرد.
 
کاستیو به ظن «شورش» به ۱۸ ماه زندان محکوم شده است اما وی این اتهام را رد می‌کند.
 
بلوارته پس از آنکه از سوی پارلمان بعنوان رئیس جمهوری موقت فعالیتش را شروع کرد، دستور برگزاری زودهنگام انتخابات را صادر کرد.
 
بدنبال برکناری کاستیو و انتصاب بلوارته درگیری‌های خونینی میان معترضان و نیروهای امنیتی پرو رخ داد که ده‌ها کشته و زخمی بر جای گذاشت.
 
سرجیو بلوسو معاون اتحادیه هتل‌ها و رستوران‌های پرو گفته است که فقدان گردشگر در سال ۲۰۲۲ بدلیل بحران سیاسی و اجتماعی ۲.۵ میلیارد دلار به اقتصاد این کشور ضربه زده است.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: