جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 4 دی 1401     
معاون امور جنگل‌های سازمان منابع طبیعی:
ریزگردها امان ما را بریده است

 به گزارش گروه محیط زیست تهرانی نیوز،  معاون امور جنگل‌های سازمان منابع طبیعی گفت: جنگل‌کاری در ایران با ۵۰ سال پیش هیچ تغییری نکرده است. امروز تقریباً همان کارها را انجام می‌دهیم در حالی که امروز مسائل جدیدی مثل ریزگرد، آلودگی آب، هوا و خاک، فرسایش و مسائل دیگری به عنوان چالش‌های زیست محیطی داریم.

 نقی شعبانیان روز یکشنبه چهارم دی ماه در مراسم بزرگداشت هفتادمین سالگرد درگذشت استاد کریم ساعی، بنیانگذار علوم نوین منابع طبیعی در ایران که در پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران در کرج برگزار شد، با اشاره به بحران‌های اقلیمی که امروزه در دنیا وجود دارد، گفت: وضعیت کشور ما در این بحران‌ها به دلیل شرایط اقلیمی بدتر است.
 
شعبانیان افزود: با وجود این وضعیت، جنگل‌کاری در ایران با ۵۰ سال پیش هیچ تغییری نکرده است. امروز تقریباً همان کارها را انجام می‌دهیم در حالی که امروز مسائل جدیدی مثل ریزگرد، آلودگی آب، هوا و خاک، فرسایش و مسائل دیگری به عنوان چالش‌های زیست محیطی داریم و اگر قرار است جنگل‌کاری را در کشور توسعه دهیم باید پاسخگوی این نیازها باشد و در آن نیازهای آینده را هم لحاظ کنیم.
 
وی با بیان اینکه امروز ریزگردها امان ما را بریده است، گفت: قبلاً نمی‌دانستیم کدام نوع بلوط جنگل‌های زاگرس برای جذب ریزگردها مناسب‌تر است اما امروز می‌دانیم بلوط ایرانی دو تا سه برابر بهتر عمل می‌کند.
 
این مسئول توضیح داد: هنوز تکنیک‌های کشت گونه‌های گیاهی تغییر نکرده و باید قبول کنیم مقداری در این زمینه کم‌کاری وجود دارد.
 
شعبانیان بر اهمیت تصمیم‌گیری علمی در مسائل مربوط به منابع طبیعی تأکید کرد و گفت: پیام  استاد ساعی هم این بوده که باید دست به دست هم دهیم و منابع طبیعی را با درک صحیح نجات دهیم.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: منابع طبیعی ضامن امنیت زیستی در کشور است باید دست به دست هم دهیم تا بتوانیم امنیت زیستی را در کشور برقرار کنیم.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: