جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 3 دی 1401     
بریتانیا بدترین عملکرد اقتصادی گروه ۷ را ثبت کرد

 دفتر آمار ملی بریتانیا (ONS) گزارش کرد که اقتصاد بریتانیا در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۲ بیش از آنچه قبلا تخمین زده شده بود، کاهش یافت و بیشتر از سایر اقتصادهای پیشرفته عقب بود.

به گزارش ایسنا به نقل از اکونومیک، داده‌های دفتر آمار ملی نشان می‌دهد که تولید اقتصادی در مقایسه با برآوردهای اولیه حاکی از کاهش ۰.۲ درصدی، به میزان ۰.۳ درصد در دوره سه ماهه کاهش یافته است و بخش‌های تولید و ساخت و ساز بدترین افت را متحمل شده‌اند.
 
این گزارش همچنین نشان داد که در سه ماهه سوم، اقتصاد ۰.۸ درصد کمتر از سطح قبل از همه‌گیری سال ۲۰۱۹ بوده است، برخلاف سایر کشورهای گروه هفت که موقعیت از دست رفته را بازیافته‌اند.
 
بر اساس گزارش‌ها، سرمایه‌گذاری تجاری در مقایسه با برآورد قبلی حاکی از کاهش ۰.۵ درصد، میزان کاهش ۲.۵ درصد در دوره سه ماهه را تجربه کرده است.
 
با نگاهی به آینده، بریتانیا احتمالا به عملکرد ضعیف خود ادامه خواهد داد. گابریلا دیکنز، اقتصاددان گفت: ما انتظار داریم که بریتانیا در سال ۲۰۲۳ به دلیل شدت موارد مخالف سیاست‌های پولی و مالی از عمیق‌ترین رکود در میان اقتصادهای پیشرفته بزرگ رنج ببرد.
 
بانک انگلستان ماه گذشته اعلام کرد که اقتصاد بریتانیا احتمالا در حال حاضر در رکودی است که می‌تواند تا پایان سال ۲۰۲۳ ادامه داشته باشد. همچنین، ۹ افزایش متوالی نرخ بهره را تصویب کرده زیرا در تلاش برای مهار تورم مارپیچ است.
 
در اوایل این ماه، کنفدراسیون صنعت تجارت (CBI)، یک گروه لابی ملی، هشدار داد که اگر اقدامی انجام نشود، بریتانیا با یک دهه رشد از دست رفته مواجه است.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: