جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 15 آذر 1401     
عضو شورای شهر تهران تاکید کرد
لزوم ارائه گزارشی از اموال عمومی شهر که به بهره‌برداری اختصاصی رسیده

 به گزارش گروه پارلمان شهری تهرانی نیوز، یک عضو شورای شهر تهران بر لزوم ارائه گزارشی درباره تعداد اموال عمومی که در شهر تهران به صورت اختصاصی مورد بهره‌برداری قرار گرفته است، تاکید کرد.

 مهدی اقراریان در جلسه علنی امروز شورای اسلامی شهر تهران در تذکری گفت: فردی که به نمایندگی از شهرداری تهران چراهایی را در خصوص اقدامات حوزه معلولین مطرح کردند. پاسخ این چراها این است که کم کاری‌هایی در گذشته اتفاق افتاده و متاسفانه کم کاری‌هایی هنوز در حوزه معلولین در حال اتفاق افتادن است. کسانی که مسئولیت دارند امروز سوال می‌کنند چرا این اتفاق افتاده؟ مشکل همین جاست که شما در جایی که نشستید باید این کار را انجام دهید و این پرسش‌ها معنایی ندارد.
 
اقراریان در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه توسط برخی رسانه‌ها اعلام می‌شود که بنده و آقای امانی بیشترین تذکر را به شهردار تهران داده‌ایم، افزود: امروز چهلمین تذکر به شهردار تهران را با عنایت به فصل هفتم آئین‌نامه مالی شهرداری تهران در خصوص اموال عمومی و اختصاصی شهرداری تهران مطرح می‌کنم.
 
وی ادامه داد: در فصل هفتم آئین نامه مالی شهرداری تهران در ماده ۴۵ اموال شهرداری اعم از منقول و غیر منقول به دو نوع اختصاصی و عمومی تقسیم می‌شود. اراضی و ابنیه‌ای که متعلق به خود شهرداری است جزو اموال اختصاصی است و آنچه که متعلق به شهر است همانند معابر عمومی، گورستان‌ها، انهار عمومی و اشجار جزو اموال عمومی محسوب می‌شوند و در مورد درختان اعم از اینکه اشخاص یا شهرداری آنها را در معابر عمومی قرض کرده باشند جزو اموال عمومی محسوب می‌شوند. در همین راستا مواردی را متذکر می‌شوم.
 
عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: چه مکانیزم‌هایی برای نگهداشت اموال عمومی و اختصاصی در نظر گرفته شده و در جایی که به اموال عمومی تعرض می‌شود مسئولیت با شهرداری است و افراد مسئول در این حوزه باید پاسخگو باشند.
 
وی با طرح سوالی گفت: چه تعداد از اموال عمومی در چند سال اخیر به صورت اختصاصی مورد بهره‌برداری قرار گرفته‌اند؟ که باید تعداد آنها در گزارشی به شورای شهر تهران ارائه شود. همچنین شهرداری باید برنامه خود را در خصوص حفاظت از اموال عمومی و اختصاصی شهر به شورای شهر تهران ارائه کند.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: