جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 9 آبان 1401     
طرح برلوسکنی برای خاتمه دادن به جنگ اوکراین

 نخست‌وزیر پیشین ایتالیا در رابطه با نحوه پایان دادن به جنگ اوکراین گفت، اگر کشورهای غربی مایلند که یک راهکار مسالمت‌آمیز برای جنگ میان اوکراین و روسیه پیدا شود، باید تامین تسلیحاتی کی‌یف را متوقف کنند.

 
به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری راشا تودی، سلویو برلوسکنی، نخست‌وزیر پیشین ایتالیا معتقد است که چشم‌انداز عدم دریافت کمک نظامی همراه با ارائه بودجه هنگف بازسازی، می‌تواند کی‌یف را به مذاکره با مسکو راضی کند.
 
به گفته برلوسکنی، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین تنها در صورتی با هر نوع معامله با مسکو موافقت خواهد کرد که «در مقطعی متوجه شود که دیگر نمی‌تواند به طور همزمان روی سلاح و کمک حساب کند.» این سیاستمدار افزود، در عوض غرب می‌تواند به کی‌یف «صدها میلیارد دلار برای بازسازی» به عنوان محرکی برای ورود به مذاکرات پیشنهاد دهد.
 
براساس گزارش روزنامه لا ریپابلیکا که بخش‌هایی از مصاحبه برلوسکنی را منتشر کرده، این نخست‌وزیر سابق ایتالیا که اکنون حزب فورزا ایتالیا را رهبری می‌کند، همچنین معتقد است که اوکراین باید شبه جزیره کریمه را به عنوان سرزمین روسیه به رسمیت بشناسد. او افزود که یک همه‌پرسی جدید که ناظران غربی در آن شرکت کنند هم باید در دونباس برگزار شود تا سرنوشت آن مشخص شود.
 
این نخست‌وزیر پیشین ایتالیا همچنین ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه را "مرد صلح" خواند. برلوسکنی اذعان کرد که زمانی که درگیری بین مسکو و کی‌یف در اواخر فوریه آغاز شد، سعی کرد با پوتین تماس بگیرد، اما نتوانست از طریق تلفن با او صحبت کند.
 
سخنان او واکنش‌های خشم‌آلود سیاستمداران ایتالیایی را برانگیخت. کارلو کالندا، وزیر اقتصاد سابق ایتالیا به سرعت برلوسکونی را متهم کرد که «بدون توجه به عواقب آن، برای پوتین تبلیغ می‌کند.»
 
او همچنین مدعی شد که هر دولت ائتلافی‌ای که روی کار آید، اگر نتواند بر سر خط‌مشی سیاست خارجی مشترک توافق کند، محکوم به شکست است. حزب «فورزا ایتالیا» به رهبری برلوسکنی اکنون به همراه حزب «برادران ایتالیایی ملونی» به رهبری خانم جورجیا ملونی، نخست‌وزیر جدید ایتالیا و حزب «لیگ» ماتئو سالوینی بخشی از یک ائتلاف دولتی است.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: