جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 4 آبان 1401     
احتمالا چین حملات دیپلماتیک را افزایش دهد

 وزیر خارجه تایوان مدعی شد که با پایان نشست کنگره حزب کمونیست چین، احتمال دارد پکن «حملات» دیپلماتیک علیه تایوان را افزایش داده و سعی کند اندک اتحادهای دیپلماتیک این جزیره خودگردان را هم از بین ببرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، حزب کمونیست چین روز شنبه نشستی را به پایان رساند که هر پنج سال یک بار برگزار می‌شود، نشست کنگره حزب حاکم که در آن قدرت شی جینپینگ، رئیس‌جمهوری چین تثبیت شد و او برای سومین بار به ریاست این حزب رسید.
 
جوزف وو، وزیر خارجه تایوان در گزارشی به پارلمان این جزیره گفت که پیشبینی می‌کند پکن تهدیدهای امنیتی و فشار دیپلماتیک خود علیه تایوان را افزایش دهد.
 
تایوان جزیره‌ای خودگردان است که چین آن را بخشی از خاک خود دانسته و هرگز گزینه حمله نظامی برای پس گرفتن آن را رد نکرده است.
 
وزیر خارجه تایوان به قانون‌گذاران گفت: احتمالاً حملات و تهدیدهای چین علیه تایوان افزایش خواهد یافت، خصوصا در حوزه‌های دیپلماتیک. این چیزی است که ما را نگران کرده است.
 
او مدعی شد که اطلاعات و نشانه‌هایی از دیپلمات‌های متحد تایوان دریافت کرده که نشان می‌دهد پکن سعی دارد آن‌ها را مجاب کند که استقلال تایوان را به رسمیت نشناخته و آن را بخشی از چین محسوب کنند.
 
این دیپلمات ارشد گفت: چالش‌هایی که بر سر راه ما هستند، بزرگ و بزرگ‌تر می‌شوند و وضعیت ما در آینده دشوارتر خواهد شد.
 
در دوره فعالیت جوزف وو به عنوان وزیر خارجه تایوان، شش کشور روابط مستقیم خود را با این جزیره قطع کرده و چین را انتخاب کرده‌اند. پکن می‌گوید که تایوان حق ندارد مستقلاً با هیچ کشوری رابطه مستقیم داشته باشد.
 
اکنون تنها ۱۴ کشور دولت تایوان را به رسمیت می‌شناسند که غالبا از کشورهای فقیر و در حال توسعه اقیانوس آرام، آمریکای لاتین و کارائیب هستند.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: