جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 2 آبان 1401     
رعایت استاندارد یورو 6 در خودروهای تولید داخل را باید به زمان ارتقای کیفیت سوخت در کشور موکول کرد

به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر تهرانی نیوز، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: الزام خودروسازان به رعایت استاندارد یورو 6 بدون ایجاد زیرساخت های لازم می تواند تبعاتی چون کاهش تیراژ تولید و افزایش قیمت خودرو را به همراه داشته باشد.

مصطفی نخعی در خصوص الزام خودروسازان به رعایت استاندارد یورو 6 اظهار داشت: ارتقای استاندارد آلایندگی خودروهای تولید داخل در حالی که سوخت تولیدی در کشور یورو 4 است و یا افزایش کیفیت سوخت بدون رعایت استانداردهای لازم در خودروها مبین تصمیم گیری های جزیره ای در کشور است. کمااینکه مشابه این مسأله در رابطه با محیط زیست و بهینه سازی مصرف انرژی نیز وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه خودروسازان باید متناسب با افزایش کیفیت سوخت ملزم به ارتقای استانداردهای آلایندگی در تولیدات خود شوند،افزود: الزام خودروسازان به رعایت استاندارد یورو 6 بدون ایجاد زیرساخت های لازم می تواند تبعاتی چون کاهش تیراژ تولید و افزایش قیمت خودرو را به همراه داشته باشد. بنابراین برای ارتقای استاندارد آلایندگی در خودروهای تولید داخل باید روند تدریجی در پیش گرفت و متناسب با سوخت تولیدی در کشور خودروسازان را مکلف به اجرای آن کرد.

نماینده مردم سربیشه و نهبندان در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر عمده سوختی که در کشور تولید می شود یورو4 و بخشی از آن یورو 5 است و باید اجرای استاندارد آلایندگی یورو 6 در خودروهای تولید داخل را به زمان تولید سوخت یورو 6 در کشور موکول کرد.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: