جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 2 آبان 1401     
باب وودوارد: ترامپ آدم خطرناکی است

 باب وودوارد، خبرنگار روزنامه واشنگتن پست در آستانه انتشار کتاب صوتی جدیدش گفت که دونالد ترامپ "فردی خطرناک" است و "تهدیدی" برای دموکراسی و ریاست‌جمهوری آمریکا محسوب می‌شود.

 
به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری هیل، این خبرنگار قصد انتشار یک کتاب صوتی تحت عنوان "نوارهای ترامپ: بیست مصاحبه باب وودوارد با دونالد ترامپ" را دارد که شامل فایل‌های صوتی ۲۰ مصاحبه حضوری با این رئیس‌جمهوری سابق آمریکا می‌شود.
 
وودوارد روز یکشنبه در برنامه "ساندی مورنینگ" تلویزیون سی‌بی‌اس اظهار کرد: «ترامپ برای رئیس‌جمهوری آدم اشتباهی بود. اکنون پس از دو سال، تمامی اتفاقات حمله به کنگره در ششم ژانویه چنین نتیجه‌گیری را برای من رقم می‌زند که ترامپ نه تنها آدم اشتباهی برای ریاست‌جمهوری بوده و است، بلکه او آدم خطرناکی هم محسوب می‌شود. علاوه بر آن، این رئیس‌جمهوری سابق آمریکا تهدیدی برای دموکراسی و ریاست‌جمهوری این کشور است زیرا درکی از تعهدات و وظایف اصلی این مقام ندارد.»
 
باب وودوارد روز یکشنبه در سرمقاله‌ای برای روزنامه واشنگتن پست نوشت که "ترامپ همچنان به عنوان تهدیدی برای دموکراسی ایالات متحده آمریکا تلقی می‌شود."
 
وی در ادامه نوشت: «کتاب صوتی "نوارهای ترامپ" جای هیچ شک و شبه‌ای را باقی نمی‌گذارد که ترامپ پس از چهار سال ریاست دریافته که اهرم‌های قدرت کجا هستند و کنترل تمام به معنای انتصاب معتمدان مطلق خود در مقام‌های کلیدی کاخ سفید است. سوابق اکنون نشان می‌دهند که ترامپ توطئه و فتنه‌ای را در راستای براندازی نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ رهبری کرده و همچنان رهبری می‌کند؛ اقدامی که به عنوان تلاشی برای نابودی دموکراسی قلمداد می‌شود.»
 
این خبرنگار در پایان به جان دیکرسون، مجری این برنامه گفت: «پشیمانم و خودم را سرزنش می‌کنم که چرا از ترامپ سوالات بیشتری درخصوص امتناعش نسبت به ترک کاخ سفید نپرسیدم. چند ماه قبل از شکستش چنین موضوعی را مطرح کردم اما این تنها موقعیتی بود که این رئیس جمهوری سابق آمریکا از اظهار نظر خودداری کرد.»
 
کتاب صوتی جدید باب وودوارد قرار است در تاریخ ۲۵ اکتبر توسط انتشارات "سایمون و شوستر" منتشر شود.
 
کمیته مجلس نمایندگان آمریکا که مسئول تحقیقات درباره حمله شش ژانویه به کنگره است روز جمعه رسما رئیس جمهور سابق این کشور را احضار کرد و از وی خواست اسناد و مدارکی را که در اختیار دارد، تحویل داده و در مورد "نقش محوری" که ایفا کرده، شهادت دهد.
 
باب وودوارد و کارل برنستین دو خبرنگار واشنگتن پست نقش اصلی در فاش شدن رسوایی واترگیت و استعفای نیکسون، رئیس‌جمهور آمریکا داشتند. این گزارش با نام تمام مردان رئیس‌جمهور منتشر شد.
 
کتاب دیگر وودوارد با عنوان ترس: ترامپ در کاخ سفید در ۱۱ سپتامبر ۲۰۲۰ منتشر شد که نگاهی ترسناک به کاخ سفید ترامپ دارد.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: