جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 20 مرداد 1401     
تجلیل رئیس پلیس راهور مرودشت از خبرنگاران

 

به گزارش گروه اخبار کلان شهر ها تهرانی نیوز،آئین تجلیل ازاصحاب رسانه و مطبوعات محلی مرودشت با حضور رئیس پلیس راهور ومعاون فرهنگی واجتماعی در دفتر رئیس پلیس راهوراین فرماندهی برگزار شد.

 سرهنگ داریوش اکبری در این دیدار دوستانه، ضمن خوش آمدگویی و تقدیر از زحمات عزیزان اصحاب رسانه و مطبوعات محلی، اظهار داشت: فاصله‌ها را باید کم و تعامل را بیشتر و در سایه همکاری، تعامل و درک متقابل می‌توان به برآیند حاصل از همکاری مشترک نزدیک تر شد.

وی افزود: یقینا همبستگی و همکاری بیشتر و بهتر، ارتقاء سطح آگاهی ترافیکی و عمومی شهروندان را بدنبال خواهد داشت، در آن صورت همگان خود را در برقراری انضباط ترافیکی دخیل و سهیم دانسته و در اجرای این مهم مشارکت خواهند داشت.

وی در ادامه به علل و عوامل تصادفات پرداخته و گفت: اولین علت تصادفات درون شهری عدم توجه به جلو ناشی از استفاده از تلفن همراه حین رانندگی، صحبت کردن با سرنشینان وسیله نقلیه حین رانندگی، خوردن وآشامیدن، نگاه کردن به مناظر اطراف و در آغوش داشتن اطفال می باشد که این عوامل یاد شده به خاطر اینکه تمرکز راننده را به هنگام رانندگی ازبین برده باعث ایجاد تصادف میشود و دومین علت تصادف عدم رعایت حق تقدم عبور بوده که متاسفانه رانندگان به هنگام ورود از فرعی به اصلی یا به هنگام حرکت در میدان ها حقوق همدیگر را رعایت نمی کنند.

رئیس پلیس راهور در بخش دیگری از صحبت هایش به علل و عوامل مشکلات ترافیکی اشاره نمود و افزود: رانندگان محترم ناوگان حمل و نقل عمومی به راحتی جهت سوار کردن مسافر اتوبوس در وسط معابر و هر محلی که مسافر درخواست می کند اتوبوس یا تاکسی را متوقف می کنند که این خلاف قوانین و مقررات بوده چرا که آن ها فقط موظف به توقف وسیله در داخل ایستگاه جهت سوار و یا پیاده کردن مسافر می باشند.

سرهنگ اکبری همچنین به عدم رانندگی بین خطوط رانندگان اشاره داشت و تصریح کرد: رانندگی بین خطوط ترافیک را روان تر می نماید ولی برخی از رانندگان جهت رسیدن به مقصد از هر راه ممکن استفاده نموده و بی نظمی ترافیکی را در معابر ایجاد می کنند.

سرهنگ اکبری در خاتمه به رانندگان موتورسیکلت و عابرین پیاده که بیشترین تصادفات جرحی را به خود اختصاص داده اند تاکید کرد: استفاده از کلاه ایمنی و پرهیز از رفتارهای مخاطره آمیز برای موتورسیکلت سواران و کفش و لباس روشن برای عابرین در تاریکی هوا کمک شایانی در کاهش سوانح برای این دو بخش از کاربران ترافیکی خواهد داشت.

گفتنی است در این نشست، اصحاب رسانه حاضر دیدگاه ها، انتظارات و نکته نظرات خود را در باب ترافیک ابراز کردند.

شایان ذکر است در این مراسم به جهت فرهنگ سازی استفاده از کلاه ایمنی، پیشگیری از تلفات ناشی از تصادفات موتورسواران و ارتقای نظم و انضباط ترافیکی ، رئیس پلیس راهور شهرستان مرودشت، به مناسبت روز خبرنگار با اهداء کلاه ایمنی از خبرنگاران تجلیل کرد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: