جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 14 تير 1401     
واردات خودرو قطعا عملیاتی خواهد شد

 به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر تهرانی نیوز، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تعرفه و حجم موتور باید تعیین‌کننده قیمت خودروهای وارداتی باشند، بر عملیاتی شدن واردات خودرو تاکید کرد و گفت: بیش از 80 درصد خودروهای وارداتی باید قیمتی کمتر از 30 هزار دلار داشته باشند.

لطف‌الله سیاه کلی  در خصوص حذف شرط قیمت از طرح واردات خودرو و در مقابل اعمال نقش تعیین‌کننده تعرفه در قیمت بر اساس حجم موتور، این موضوع را مثبت ارزیابی کرد و اظهار داشت: مطالبه مصرف‌کنندگان واردات خودروهایی با سطح مناسب کیفی و حتی در محدوده قیمتی 30 تا 35 هزار دلار است، ضمن اینکه انتظار واردات خودروهای لوکس با قیمت بیش از 50 هزار دلار نداریم.
 
وی با بیان اینکه در تمام دنیا واردات خودرو با تعرفه تعریف می‌شود، افزود: در این خصوص، خودروهای تا سقف 30 هزار دلار، تعرفه پایین و برای خودروهایی با قیمت بیش از 30 هزار دلار، تعرفه‌های بالایی تعیین خواهد شد. بیش از 80 درصد خودروهای وارداتی می‌بایست قیمتی کمتر از 30 هزار دلار داشته باشند.
 
نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی در خصوص مطالبه 20 درصد از اقشار جامعه مبنی بر واردات خودروهایی با سطح کیفی بالا گفت: نمی‌توان آن بخش از جامعه که مطالبه‌شان برخورداری از خودروهای خوب است و بهای آن را نیز می‌پردازند، از این خودروها محروم کرد که در اینجا نرخ تعرفه‌ تعیین‌کننده قیمت است.
 
سیاه کلی در خصوص تاخیر ایجاد شده در تصویب و ابلاغ آیین‌نامه واردات ضمن انتقاد از این موضوع اذعان داشت: مردم در انتظار ابلاغ آیین‌نامه واردات هستند تا حداکثر ظرف دو تا سه ماه آینده، خودرو وارد کشور شده و بدین ترتیب بازار خودرو تنظیم شود.
 
وی در پایان در خصوص امکان بروز مانع ارزی در مسیر تصویب و اجرایی شدن واردات خودرو با تاکید بر ضرورت واردات خودرو و اینکه قطعا عملیاتی خواهد شد، خاطرنشان کرد: طرح واردات در مرحله تدوین آیین‌نامه بوده و تنظیم آن از وظایف و اختیارات وزارت صمت است و شخص یا نهاد دیگری نمی‌تواند مانع از آن شده و یا دخل و تصرفی در آن بنماید.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: