جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 14 تير 1401     
کلیات طرح "نظام‌نامه مدیریت محله" در شورای شهر تصویب شد

 به گزارش گروه پارلمان شهری تهرانی نیوز، اعضای شورای شهر تهران کلیات طرح "نظام‌نامه مدیریت محله" را به تصویب رساندند.

اعضای شورای شهر تهران صبح امروز بررسی طرح "نظام‌نامه مدیریت محله" را روی میز بررسی قرار دادند که نرگس معدنی‌پور به عنوان رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر با بیان اینکه این طرح در سال گذشته با قید دو فوریت به شورای شهر تقدیم شد که نهایتا یک فوریت آن به تصویب رسید، گفت: این طرح برای بررسی تخصصی به دو کمیسیون حقوقی و فرهنگی ارجاع داده شد که جلسات زیادی در این خصوص برگزار شد و نهایتا طرح نظام‌نامه مدیریت محله که امروز بررسی خواهد شد، تقدیم صحن علنی شد.
 
وی با بیان اینکه تلاش کردیم نسبت به تدوین راهبردها و سیاست‌ها در سطح محلات اقدام کنیم، افزود: همچنین نقش نظارتی برای شورای شهر در نظر گرفتیم به گونه‌ای که در حوزه مدیریت محله نمایندگان شش کمیسیون در ستاد کلان حاضر هستند و همچنین در راستای نقش نظارتی شورا در سطح محلات ناظرین توسط ستاد انتخاب می‌شوند و این در حالی است که ما از ظرفیت شورایاری‌ها در نظرات استفاده می‌کنیم و شورایاران در مسیر قانونی خود به فعالیت‌شان ادامه خواهند داد.
 
معدنی پور با بیان اینکه احیای هیئت امنای محلات که در سال‌های اخیر غیرفعال شده بودند نیز مورد توجه قرار گرفته است، گفت: بحث تعداد اعضای هیئت امنا در محلات مورد توجه قرار گرفته بود که ما از آنجایی که جمعیت محلات یکسان نیست، تعداد اعضای هیئت امنا را متغیر بین ۹ تا ۲۱ نفر در نظر گرفتیم که با توجه به جمعیت محلات، تعداد اعضای هیئت امنا نیز تغییر می‌کند.
 
در ادامه احمد علوی نیز با بیان اینکه بیش از ۳۵۰ سرای محله و چند هزار نیروی انسانی‌اش مشخص نیست، گفت: در این نظام‌نامه مدیریت محلات سعی کردیم علاوه بر تبیین راهبردها و سیاست‌ها نقش سراهای محلات و وضعیت آن‌ها را مشخص کنیم.
 
وی با بیان اینکه متأسفانه در سال‌های اخیر فضایی میان مدیریت محله و شورایاری شکل گرفته بود به گونه‌ای که مدیریت محله از حکم دیوان عدالت در مورد شورایاران خوشحال شده بودند، گفت: از آنجایی که موضوع قرارگاه‌ها در راستای هم افزایی نهادها موفق بوده ما بر آن شدیم که قرارگاه مشارکت‌های محلی ایجاد کنیم که این قرارگاه فراشهرداری است و همه نهادهایی که در محله حضور دارند در این قرارگاه حضور خواهند داشت.
 
وی با بیان اینکه دو نفر از اعضای کمیسیون و پنج نفر از روسای سایر کمیسیون‌ها در ستاد محلات حضور دارند، گفت: هر آن چیزی که در مدیریت محلات رخ می‌دهد زیر نظر این کمیسیون سیاست‌گذاری خواهد شد.
 
 اعضا شورای شهر نهایتا کلیات طرح نظام‌نامه مدیریت محله را به تصویب رساندند و برخی از اعضای شورای شهر به ارائه پیشنهادات و بیان نکاتی پرداختند اما به دلیل اتمام وقت جلسه، بررسی پیشنهادات، انتقادات و سوالات به جلسه بعد موکول شد.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: