جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 30 خرداد 1401     
شاخص پذیرش در آسایشگاه کهریزک " فقر و بی‌کسی" است

 

مدیرعامل آسایشگاه خیریه کهریزک گفت: ۳ هزار و ۲۵۰ مددجو شامل سالمندان، افراد دارای معلولیت جسمی حرکتی، کودکان اوتیسم و کودکان معلول ذهنی و بیماران ام اس در این مرکز نگهداری می‌شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسن احمدی، مدیرعامل آسایشگاه کهریزک در نشست خبری که به مناسبت پنجاه سال توسعه و خدمت‌رسانی آسایشگاه خیریه کهریزک برگزار شد، با اشاره به خاطرات مرحوم حکیم‌زاده بنیان‌گذار مجموعه کهریزک گفت: با حمایت نیکوکاران در مراکز کهریزک سه هزار و ۲۵۰ نفر سالمند، بیماران ام اس، کودکان معلول و اوتیسم نگهداری می‌شود که از این تعداد۲۲۵۰ نفر به طور مستمر در مجموعه نگهداری می شوند.

مدیر عامل آسایشگاه کهریزک تصریح کرد: همچنین ۵۳۰ نفر به صورت نگهداری در منزل و ۴۰۰ نفر به صورت مراقبت های روزانه در این مجموعه نگهداری می شوند.

وی ادامه داد: امروزه این مجموعه  دو آسایشگاه تهران و کرج و درمانگاه مجهز جوادالائمه را راه اندازی کرده است.

به گفته وی بیش از ۲۲۰۰ مددکار و پرسنل در این مجموعه فعالیت می‌کنند.

در ادامه محمدرضا صوفی نژاد مدیر آسایشگاه خیریه کهریزک گفت: کهریزک جایی نیست که مردم آنجا را نشناسند. این موسسه به خوشنامی معروف است.

وی ادامه داد: آسایشگاه خیریه کهریزک استان تهران سه گروه اصلی سالمندان، معلولان جسمی حرکتی و بیماران ام اس را نگهداری می کند.

مدیر آسایشگاه خیریه کهریزک گفت: در هیچ جای ایران مرکزی به جز کهریزک به صورت شبانه روزی بیماران ام اس را نگهداری نمی کند.

صوفی نژاد گفت: شاخص پذیرش ما بی کسی و فقر است و مددجوی برخوردار پذیرش نمی شود البته ممکن است گاهی اوقات افرادی ‌که از لحاظ مالی برخوردار هستند نیز پذیرش شوند اما این افراد بی کس هستند.

وی ادامه داد: این مجموعه با کمک و حمایت مردم ساخته شد و نیازهای این مجموعه توسط مردم تامین و مردم بر عملکرد این مجموعه نظارت می‌کنند.

مدیر آسایشگاه کهریزک خاطرنشان کرد: هزار و ۷۵۰ مددجو در آسایشگاه خیریه کهریزک نگهداری می شوند.