جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 28 خرداد 1401     
نقشه‌های شوم برای خانمی که به او خیلی مدیونیم

برترین‌ها: در شرایطی که یک مجموعه عروسکی شبکه خانگی این روزها در جمع پرمخاطب‌ترین محصولات در حال پخش قرار گرفته، سریال تازه مرضیه برومند، کارگردان سرشناس سینما و تلویزیون با حاشیه تازه‌ای مواجه شده.

نقشه‌های شوم برای خانمی که به او خیلی مدیونیم

خبرگزاری فارس در این مورد نوشته با انتقاد شدید از سریال جدید مرضیه برومند است: «پویشی با عنوان « مجموعه نمایشی شهرک کلیله و دمنه بازبینی شود» از سوی کاربران به راه افتاده که خواستار جلوگیری از پخش محتواهای آموزشی روابط غیراسلامی برای کودکان است.

در متن این پویش آمده: «وزارت ارشاد ما مشغول به چه کاری است؟ چرا در کشور به راحتی برنامه‌ای که به کودکان، روابط غیراسلامی را آموزش می‌دهد، مجوز می‌گیرد؟!چطور برنامه‌ای با این محتوای ناسالم اجازه پخش گرفته است؟!تقاضای اصلاح و بازنگری در پخش این مجموعه نمایشی را داریم.»

پاسخ غیرمسقیم مرضیه برومند به دلواپسی معترضان

مرضیه برومند:

* مخاطب این سریال کودکان نیستند.

* برومند توضیح داد که مخاطب «شهرک کلیله و دمنه» بزرگتر‌ها و خانواده هستند و خانواده‌‌ها به تشخیص خودشان می‌توانند برای گروه سنی کمتر از ۱۴ سال نمایش بدهند.

* «اعتراف صادقانه‌ای دارم و آنهم این است که این سریال را برای دهه شصتی‌ها، دهه هفتادی‌ها و دهه هشتادی‌هایی که ساختم که خودشون خانواده دارند».

* اطلاعات مربوط به گروه سنی قابل مشاهده است.

واکنش سازمان سینمایی به حواشی «کلیله و دمنه»

سیدمحمد هاشمی، معاون حقوقی وزارت فرهنگ:

* تولید و نمایش سریال‌های خانگی از جمله سریال «کلیله و دمنه» ذیل مسئولیت‌های ساترا و مربوط به سازمان صدا و سیماست و اساساً در دو سال اخیر هم مسئولیت تولید و هم مسئولیت ارزشیابی و نظارت سریال‌های نمایش خانگی و پلتفرم‌ها به صدا و سیما واگذار شده و بدیهی است هرگونه پاسخگویی و شفاف‌سازی هم باید از طریق آن مجموعه‌ها صورت گیرد.

* گرچه در زمینه فعالیت‌های فرهنگی و هنری هم‌افزایی بین ارگان‌ها و سازمان‌های مختلف موجب رشد و تعالی بیشتر در این فضا می‌شود اما تفکیک مسئولیت‌ها و پذیرش آن از سوی مدیران مسئول نیز جزو ضرورت‌های اجتناب ناپذیر است.

سریال «شهرک کلیله و دمنه» به کارگردانی مرضیه برومند و تهیه‌کنندگی سیدمصطفی احمدی منتشر می شود.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: