جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 25 خرداد 1401     
اوکراین، متحدان ناتو را به بروکسل کشاند

 وزیر دفاع آمریکا به همراه همتایانش در ناتو و دیگر شرکا قرار است امروز (چهارشنبه) و پنجشنبه در بروکسل گردهم بیایند و به بررسی کمک نظامی بیشتر به کی‌یف و موضع نیروی ائتلاف در شرق اروپا در پی درگیری‌های در جریان در اوکراین بپردازند.
 
به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، این نشست چند هفته پس از آن برگزار می‌شود که کنگره آمریکا کمک نظامی ۴۰ میلیارد دلاری برای اوکراین را تایید کرد و نیروهای روسی هم تلاش‌هایی را برای حفظ منطقه دونباس انجام داده اند.
 
نشست گروه تماس دفاعی اوکراین امروز برگزار خواهد شد و نمایندگانی از نزدیک به ۵۰ کشور که همگی در حال حاضر نوعی کمک به اوکراین ارائه می‌کنند، در آن حضور خواهند داشت. مقام‌های مسئول در این نشست بررسی خواهند کرد که چه کمک‌های امنیتی بیشتری می‌توانند به اوکراین ارائه دهند، چرا که جنگ در این کشور با نیروهای روسی در جریان است.
 
به گفته ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو این گروه درباره اوکراین به بررسی تامین کمک به کی‌یف با تسلیحات سنگین به گفت‌وگو می‌پردازد.
 
به گفته جولیان اسمیت، سفیر ایالات متحده در سازمان ملل، واشنگتن در حال ارزیابی این است که چه نوع کمکی می‌تواند به اوکراین برای رفع نیازهای خود ارائه دهد و آیا اینکه سایر کشورها توانایی پاسخگویی به این درخواست‌ها را دارند یا خیر.
 
پس از نشست گروه تماس، ژنرال لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا اواخر امروز و پنجشنبه به وزرای دفاع کشورهای عضو ناتو و چندین کشور غیرعضو دیگر خواهد پیوست تا در مورد وضعیت بازدارندگی و دفاعی ائتلاف در نتیجه درگیری اوکراین بحث کنند. متحدان ناتو بررسی خواهند کرد که این ائتلاف نظامی در موقعیت میان مدت و بلندمدت خود در اروپا به چه ظرفیت‌هایی نیاز دارد.
 
اعلامیه‌های مربوط به وضعیت نیروهای ائتلاف در اروپای شرقی در اجلاس سران ناتو در مادرید در ۲۹ تا ۳۰ ژوئن رونمایی خواهد شد.
 
ژنرال آستین و دبیرکل ناتو نیز قرار است روز پنجشنبه و پیش از آغاز نشست وزرای دفاع ناتو کنفرانس خبری داشته باشند.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: