جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 18 خرداد 1401     
گرانی این کالا صداوسیما را نگران کرد

 روزنامه جام جم با اشاره به طرح ساماندهی مد و لباس از گرانی چادر ابراز نگرانی کرده است.

در بخشی از این گزارش می‌خوانیم:
 
* پوشاک هرچه می‌گذرد گران‌تر می‌شود. این اصل شامل پوشاک همه افراد،‌ هر دو جنس و هر سن و سالی می‌شود ولی در مورد محصولات حجاب،‌ در مورد پوشاک بانوانی که تمایل به پوشیدگی و در عین حال زیبایی دارند، این وضع وخیم‌تر است.
 
* در مورد چادر به‌طور خاص، قیمت‌ها چند سالی است چنان دچار جهش شده که با هزینه خرید یک قواره چادر مشکی مرغوب می‌توان از سر تا پا لباس خرید،‌ البته مانتوهای کوتاه، تنگ، با‌ آستین‌های نیمه، شال‌های باریک و شلوارهای پاره و هر آن تن‌پوشی که مشتریان سختگیر و پوشیده‌پسند را دچار مشکل می‌کند.
 
* گرانی البته معضلی فراگیر در مورد همه اجناس است ولی در مورد محصولات حجاب که عده‌ای سخت باور دارند که کالاهایی فرهنگی‌اند نه تجاری، این گرانی بسیار آزاردهنده شده است به‌طوری‌که باحجاب بودن بسیار گران‌تر از بدحجاب‌بودن تمام می‌شود.
 
* شاید یکی از علل این وضع را باید در اتکای کشورمان به واردات در حوزه نساجی دانست،‌ همان آماری که مدتی قبل از زبان نیما کیا‌منصوری، کارشناس پوشاک ایرانی- اسلامی در فارس منتشر شد که گفته بود سالانه حدود ۱۹۰ میلیون مترمربع چادر مشکی وارد کشور می‌شود در حالی‌که تولیدات داخلی تنها پاسخ ۱۵درصد نیازها را می‌دهد.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: