جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 28 اسفند 1400     
کیفیت قابل قبول هوای پایتخت به دنبال وزش باد

 به گزارش گروه محیط زیست تهرانی نیوز،با اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران امروز (28 اسفندماه) با توجه به شرایط ناپایدار جوی و وزش باد مؤثر کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده قابل‌ قبول قرار گرفته است و تا اواخر وقت امروز ادامه خواهد داشت.

پیش‌بینی‌های انجام‌ شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران حاکی از آن است که در صبح روز شنبه (۲۸ اسفندماه) با توجه به شرایط ناپایدار جوی و وزش باد مؤثر کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده قابل‌ قبول قرار خواهد گرفت، هرچند با آغاز تردد خودروها در برخی مناطق پرتردد افزایش غلظت آلاینده‌ها و برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس مورد انتظار است.
 
تداوم وزش باد مؤثر در طول روز تا حدودی پراکندگی آلاینده‌ها را تسهیل خواهد کرد. این شرایط جوی تا اواخر وقت امروز ( ۲۸ اسفندماه) ادامه خواهد داشت و برقراری وضعیت قابل‌ قبول در بیشتر مناطق پیش‌بینی می‌شود.
 
کاهش نسبی تندی باد تا صبح روز یکشنبه (۲۹ اسفندماه) باعث تجمع آلاینده‌ها خواهد شد، با این حال با توجه به کاهش تردد خودروها در روز تعطیل برقراری وضعیت قابل‌ قبول در بیشتر مناطق پیش‌بینی می‌شود.
 
عدم وزش باد مؤثر در طول روز پراکندگی آلاینده‌ها را محدود خواهد کرد. حاکمیت جو آرام تا ساعات پایانی یکشنبه ( ۲۹ اسفندماه) سبب تجمع آلاینده‌ها خواهد شد و کاهش کیفیت هوا در پاره‌ای از مناطق پرتردد دور از انتظار نخواهد بود.
 
آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۷۱ بود و کیفیت هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۹۳ و کیفیت هوا در محدوده قابل قبول است.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: