جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 23 اسفند 1400     
توافق رهبران ترکیه و یونان درخصوص بهبود روابط

 اداره ارتباطات ترکیه اعلام کرد که رجب طیب اردوغان و نخست وزیر یونان بر سر بهبود روابط دوجانبه و تمرکز بر روی دستور کار مثبت توافق کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، براساس بیانیه اداره ارتباطات در دیدار بین رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه و کریاکوس میتسوتاکیس، نخست وزیر یونان علاوه بر روابط دوجانبه، بسیاری از تحولات منطقه‌ای و جهانی از جمله آخرین مسائل ژئوپلیتیکی و پیامدهای حمله روسیه به اوکراین مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
 
این بیانیه افزود که ترکیه و یونان "مسئولیت ویژه‌ای" در ساختار امنیتی اروپا دارند؛ ساختاری که با حمله روسیه به اوکراین تغییر کرده است.
 
در این دیدار همچنین بر "منافع دوجانبه"، "منافع منطقه‌ای" و "افزایش همکاری‌های بین دو کشور" تاکید شد.
 
در این بیانیه آمده است که علی‌رغم اختلاف نظر بین کشورها، رهبران دو کشور همچنین بر بهبود روابط دوجانبه و "باز نگه داشتن کانال‌های ارتباطی" توافق کردند.
 
در این دیدار همچنین اقداماتی که قرار است برای رسیدن به "تجارت دوجانبه ۱۰ میلیارد دلاری" اتخاذ شود، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
 
اردوغان با تکرار گام‌های ترکیه برای باز کردن صفحه جدیدی در روابط دوجانبه، به میتسوتاکیس گفت که به "پیشرفت" در موضوعات مرتبط با "دریای اژه، مبارزه با تروریسم و مهاجرت غیرقانونی" باور دارد.
 
رئیس جمهوری ترکیه افزود که این مسائل می‌تواند از طریق "مذاکره‌ای صادقانه" حل‌وفصل شود و درنتیجه این دو کشور همسایه نه فقط در مواقع بحران، بلکه باید همیشه مذاکره را داشته باشند.
 



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: