جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 22 اسفند 1400     
سردرد تنشی، شایع‌ترین سردرد در بین زنان

 ایسنا/زنجان فوق تخصص درد گفت: شیوع سردرد تنشی در زنان دو برابر مردان است.

 

سیامک مرادی در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با سردرد تنشی، اظهار کرد: احساس فشاری مداوم و همچنین حس فشرده شدن در قسمت پیشانی و دور تا دور سر، سردرد تنشی بوده که با حرکت کردن بدتر نمی‌شود و این نوع سردرد در خانم‌ها شایع‌تر است.

 

وی افزود: سردرد تنشی به طور کلی یک درد پخش شونده ملایم تا متوسط در سر است که اغلب به صورت یک بند محکم و تنگ دور تا دور سر شرح داده می‌شود.

 

این پزشک با بیان اینکه سردرد تنشی شایع‌ترین نوع سردرد است، تصریح کرد: شیوع این بیماری در طول عمر و در جمعیت عمومی در مطالعات مختلف بین ۳۰ تا ۷۸ درصد بوده و همچنین شیوع سردرد تنشی در زنان دو برابر مردان است.

 

فوق تخصص درد با بیان اینکه سردرد تنشی می‌تواند از ۳۰ دقیقه تا یک هفته طول بکشد، گفت: داروها از جمله مسکن‌ها (OCT ساده)، داروهای ترکیبی، تریپتان‌ها و نارکوتیک‌ها و داروهای پیشگیرانه از جمله افسردگی‌های سه حلقه‌ای، سایر داروهای ضد افسردگی، ضد تشنج‌ها و شل‌کننده‌های عضلانی از جمله موارد درمان سردرد تنشی است.

 

مرادی خاطرنشان کرد: نوعی سردرد تنشی به نام سردرد تنشی مزمن وجود دارد که مبتلایان بیش از ۱۵ بار در ماه مبتلا می‌شوند که این بیماران می‌توانند با تزریق اپیدورال گردنی پاسخ مناسبی دریافت کنند.

 



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: