جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 21 اسفند 1400     
اولین واکنش بازار ارز و سکه به توقف مذاکرات وین

 برترین‌ها: بازار ارز تهران در ابتدای هفته جاری به خبر توقف موقت مذاکرات وین واکنش نشان داد و بر مدار صعود قرار گرفت.

 
اولین واکنش بازار ارز و بورس به توقف مذاکرات وین
 
قیمت دلار پس از توقف مذاکرات وین
 
در بازار آزاد هر دلار آمریکا 26 هزار و 10 تومان و درهم امارات 7 هزار و 200 تومان معامله می شود.

نرخ سکه و طلا پس از تحولات برجامی
 
در بازار آزاد، قیمت طلای 18عیار هر گرم یک‌میلیون و 236 هزار تومان، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید 12 میلیون و 370 هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح قدیم نیز 12 میلیون و 100 هزار تومان است.
 
در بازار سبزه‌میدان هم‌اکنون، قیمت نیم‌سکه بهار آزادی 7 میلیون و 100 تومان، ربع‌سکه بهار آزادی3میلیون و 950 تومان و سکه یک‌گرمی 2 میلیون و 500 تومان تعیین شده است و به فروش می‌رسد.
 
‎ قیمت طلای 24عیار در هر گرم یک‌میلیون و ‌616 هزار تومان و هر مثقال طلا، 5میلیون و260 هزار تومان ارزش‌گذاری شده است.
 
علاوه بر این، در صرافی‌های بانکی قیمت فروش دلار 24هزار و 577 تومان و قیمت خرید دلار از مردم 24 هزار و‌ 333 تومان تعیین شده است. قیمت فروش یورو نیز معادل 26هزار و 873 تومان و قیمت خرید یورو نیز 26 هزار و660 تومان اعلام شده است.
 
اولین واکنش بازار ارز و بورس به توقف مذاکرات وین

واکنش بورس به حواشی مذاکرات هسته‌ای
 
بورس هفته پایانی سال ۱۴۰۱ به صورت نزولی آغاز کرد، و معاملات ۱۰ هزار واحد افت کرد.
 
شاخص کل بورس تهران که در پایان هفته قبل با ایستادن روی سطح یک میلیون و ۳۴۷ هزار واحدی به کار خود پایان داد، امروز وارد روند نزولی شد و ۰٫۷ درصد افت را متحمل شد.
 
کارشناسان برای این هفته رشد بازار را پیش‌بینی کردند، حتی برخی‌ها از رسیدن شاخص کل به کانال یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحدی گفتند. اما به نظر می‌رسد مهم‌ترین خبری که برای مذاکرات وین افتاد موجب شد که پیش‌بینی‌ها تحت تاثیر قرار بگیرد.
 
در پایان هفته قبل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اعلام خبر توقف مذاکرات وین، عوامل خارجی را دلیل وقفه در وین قلمداد کرد. بسیاری از کارشناسان منظور از عوامل خارجی را تقاضای اخیر روسیه می‌دانند.
 
اگر چه گفته می‌شود، وقفه اعلام‌ شده در مذاکرات به پیشنهاد هماهنگ‌کننده برجام انجام می‌شود. طرفها در نظر دارند بعد از این وقفه، روند را ادامه دهند. اما نگرانی‌ها از نرسیدن به توافق همچنان وجود دارد.
 
در روزهایی که اخبار مثبت از مذاکرات وین منتشر می‌شد، بازار ارز و سکه روند صعودی یا حداقل کم نوسانی داشتند. افت شاخص پس از حدود یک هفته صعودی از تاثیرگذاری خبر توقف در مذاکرات وین خبر می‌دهد.
 
بازار ارز بهم ریخت
 
به نظر می‌رسد، انتشار برخی اخبار تردیدآمیز از مذاکرات وین بار دیگر معامله‌گران را از احیای برجام بیمناک کرده و سیگنال افزایش برای بازار ارسال کرده است.
 
اما عده ای دیگر از بازیگران بازار ارز تهران معتقد بودند که این توقف موقت بوده و به معنای شکست قطعی مذاکرات نیست. آنها می گفتند که مذاکرات به زودی اغاز می شود و بازار پس از التهابی مقطعی به دوران احتیاط حرکت خواهد کرد.
 
اکنون بازارهای دلار، طلا و سکه نسب به روزهای گذشته، روند افزایشی دارند و وارد کانال بالاتر شده‌اند.
 
بسیاری از کارشناسان منظور از عوامل خارجی را تقاضای اخیر روسیه می‌دانند. این کشور به دنبال دریافت تضمین برای حفظ تجارت با ایران است.
 
با وجود این، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی واقع در وین مدعی شد، نتیجه مذاکرات وین تنها به روسیه وابسته نیست و دیگر مشارکت‌کنندگان نگرانی‌های دیگری دارند.
 
پس از اعلام وقفه در مذاکرات وین، علی باقری، مذاکره‌کننده ارشد کشورمان وین را ترک و به تهران بازگشت.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: