جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 17 اسفند 1400     
نگرانی چین از تحریم‌های یکجانبه علیه روسیه

 خبرگزاری صداوسیما: نماینده چین در نشست شورای امنیت درباره تهدید‌ها علیه امنیت و صلح جهانی از تحریم‌های یکجانبه علیه روسیه ابراز نگرانی کرد.

آسوشیتدپرس در گزارشی اعلام کرد،«ژانگ جون»، نماینده دائم چین در سازمان ملل ارسال سلاح به اوکراین را موجب وخیم‌تر شدن اوضاع در این کشور دانست. جون گفت: ما همچنان از اوضاع در اوکراین نگرانیم و از افزایش تلفات غیرنظامیان عمیقاً ابراز تأسف می‌کنیم. ما خواهان بیشترین خویشتنداری و افزایش تلاش‌های دیپلماتیک برای پایان دادن به جنگ و اطمینان از حفظ جان غیرنظامیان، دارایی‌ها و تأمین نیاز‌های اولیه آن‌ها هستیم. همچنین خواستار جلوگیری از به وجود آمدن بحران انسانی در ابعاد بزرگ هستیم.
 
نماینده دائم چین در سازمان ملل افزود: اوضاع اوکراین به علت ترکیبی از عوامل پیچیده بدتر شده است. برای حل مسائل پیچیده به جای ریختن هیزم در آتش، به آرامش و خرد نیاز است. برای حل بحران در  اوکراین باید به اصول و اهداف منشور سازمان ملل پایبند بود، به حاکمیت و تمامیت سرزمینی کشور‌ها احترام گذاشت و اصول تقسیم ناپذیری امنیت را رعایت نمود و به نگرانی‌های معقولانه امنیتی طرفین پاسخ داد. توسل به گفتگو و پیدا کردن راه حل‌های مسالمت آمیز برای بحران ضروری است.
 
ژانگ جون، در ادامه با تاکید بر اینکه چین از هر اقدامی که به کاهش تنش‌ها و مصالحه سیاسی کمک کند، حمایت می‌کند گفت: ما عمیقاً از تحریم‌های یکجانبه نگرانیم. تحریم ابزار موثری برای حل این بحران نیست بلکه پیامد‌های انسانی فاجعه باری به همراه خواهد داشت. ارسال سلاح و اعزام مزدور به اوکراین می‌تواند به وخیم‌تر شدن اوضاع منجر شود و خطرات بیشتر و بدتری را به همراه داشته باشد. چین به حمایت و کمک به برقراری صلح ادامه می‌دهد. ما روسیه و اوکراین را به ادامه مذاکرات مستقیم تشویق می‌کنیم و امیدواریم گفتگوی آن‌ها به صلح بیانجامد.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: