جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 27 بهمن 1400     
روسیه: در هفته‌های آتی جنگی در کار نخواهد بود

 ایرنا: «ولادیمیر چیژوف» (Vladimir Chizhov) نمایند دائم روسیه در اتحادیه اروپا اطمینان داد نه امروز(چهارشنبه 16 فوریه) ، نه هفته یا هفته های آینده و نه ماه آینده جنگ رخ نخواهد داد.

خبرگزاری «تاس» با انتشار این خبر افزد: بنا بر برخی ادعاها درباره احتمال حمله روسیه به اوکراین، چزوف تاکید کرد که چنین اخبار و گزارش ها، فاقد هرگونه سند و مدرکی است.
 
نماینده دائم روسیه دراتحادیه اروپا در مصاحبه با شبکه تلویونی «ولت» (WELT) آلمان گفت که روسیه هیچ قصد و طرحی برای تهاجم به قلمرو اوکراین ندارد.
 
چیژوف به این شبکه تلویزیونی آلمانی گفت: اطمینان می دهم که این چهارشنبه هیچ حمله ای درکار نخواهد بود و هیچ تعدی به مرزهای اوکراین نیز طی هفته آینده یا هفته های بعدی و یا ماه آیند رخ نخواهد داد. امروز چهارشنبه هیچ جنگی در اروپا آغاز نمی شود.
 
در همین حال چیژوف از کشورهای غربی خواست تا موارد و نگرانی های امنیتی مطرح شده از جانب روسیه را جدی بگیرند.
وی دراین باره به شبکه ولت آلمان گفت: چنانچه دغدغه های ما مورد توجه جدی قرار گیرد، روند کاهش تنش روی خواهد داد و این به سود تمام اروپایی ها و تمامی دیگر کشورها و تمامی جهان خواهد بود.
 
در حالیکه آمریکا و متحدان غربی‌اش در روزهای اخیر مدعی شده بودند که روسیه روز 16 فوریه(امروز)به اوکراین حمله می کند، نه تنها این هیاهو و جنگ روانی علیه مسکو رنگ واقعیت به خود نگرفت، بلکه روز گذشته روسیه بخشی از نیروهایش را از نزدیکی مرز اوکراین خارج کرد.
 
به گزارش ایرنا، در روزهای اخیر و در ادامه پیش گویی های چند ماه گذشته "منابع آگاه" غربی، 16 و 15 فوریه به عنوان تاریخ آغاز تهاجم روسیه به اوکراین تعیین شده بود تا جائیکه ولودومیر زلنسکی رئیس جمهوری این کشور نیز با اتکا به چنین پیش بینی هایی، این روز را "روز ملی وحدت" اعلام کرد.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: