جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 25 بهمن 1400     
ادامه کار عادی سفارت چین در اوکراین

 فارس: «ژائو لیجیان» سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز دوشنبه اعلام کرد سفارت این کشور در اوکراین به کار عادی خود ادامه می‌دهد.

به نوشته وبگاه شبکه «سی‌جی‌تی‌اِن»، لیجیان در نشست خبری روزانه گفت، چین از همه طرف‌ها می‌خواهد منطقی رفتار کرده و از تشدید تنش‌ها و افزایش بحران در اوکراین خودداری کنند.
 
او با تأکید بر لزوم حل مناقشات اوکراین از طریق دیپلماسی و گف‌وگو گفت، توافق «مینسک» که در سال ۲۰۱۵ صورت گرفته و مورد استقبال سازمان ملل نیز واقع شده، یک سند سیاسی مورد توافق در سطح جهانی است و باید به‌طور صادقانه اجرایی شود.
 
سخنگوی وزارت امور خارجه چین همچنین اعلام کرد، سفارت این کشور در کی‌یف به فعالیت عادی خود ادامه می‌دهد و به شهروندان چینی که همچنان در این کشور هستند مشاوره و خدمات ارائه می‌دهد.
 
این در حالی است که تعداد فزاینده کشورهایی که به بهانه حمله روسیه به اوکراین در حال خارج کردن دیپلمات‌های خود از کی‌یف هستند، با انتقاد یک مقام اوکراینی همراه شده است.
 
«ولودیمیر شالکیفسکی» کاردار اوکراین در استرالیا گفت که کی‌یف تصمیم تعدادی از کشورها برای تخلیه دیپلمات‌های خود را درک می‌کند و به آنها احترام می‌گذارد، اما در مورد نیاز به این اقدامات تردید دارد، زیرا وضعیت «تحت کنترل است».
 
طی روزهای اخیر کشورهای مختلفی از جمله آمریکا، کانادا، انگلیس، استرالیا و اتحادیه اروپا به کارمندان سفارتخانه‌های خود در کی‌یف دستور داده‌اند به دلیل احتمال وقوع حمله روسیه علیه اوکراین، هرچه سریعتر این کشور را ترک کنند. دولت انگلیس حتی پرچم خود را از ساختمان سفارت در کی‌یف برداشته است.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: