جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 24 بهمن 1400     
حمله به دیپلمات کره‌جنوبی در منهتن نیویورک

 ایرنا: پلیس نیویورک اعلام کرد در حمله به یک دیپلمات کره جنوبی در محله "کره ای‌ها" در منهتن، این فرد از ناحیه بینی دچار شکستگی شد.

 
پلیس نیویورک گزارش داد فرد مهاجم بدون هیچ دلیلی به این دیپلمات ۵۳ ساله حمله کرده و سپس از محل متواری شده است. حمله به دیپلمات کره ای درحالی اتفاق افتاده که وی به همراه یکی از دوستان خود شب هنگام مشغول قدم زدن بوده است.
 
حمله به دیپلمات کره‌جنوبی در منهتن نیویورک
 
پلیس می گوید با وجود ارائه کارت دیپلماتیک از سوی این مقام کره ای، فرد ناشناس به او حمله کرده است.
 
بر اساس گزارش منابع خبری، پلیس هنوز کسی را در این ارتباط بازداشت نکرده است.
 
بر اساس مطالعه‌ای که در ماه ژانویه سال جاری توسط مرکز مطالعات نفرت افکنی و افراط ‌گرایی منتشر شد، جرایم نفرت علیه آسیایی تبارها در آمریکا در ماههای پس از شیوع همه‌گیری ویروس کرونا در این کشور افزایش یافته است.
 
"کیت پاورز" عضو شورای شهر و نماینده بخش منهتن که این حمله در آن رخ داده است، گفت: حمله بی دلیل علیه دیپلمات کره جنوبی وحشتناک و کاملا غیرقابل قبول است.
 
وی تصریح کرد: در طول سال گذشته، ما شاهد افزایش جرایم نفرت علیه جامعه آسیایی‌تبارها بوده ایم که منزجرکننده است و نمی‌تواند ادامه یابد. وظیفه ما این است که این حوادث وحشتناک را محکوم و با این آزار و اذیت، خشونت و تبعیض مداوم مقابله کنیم.
 
پیش از این، یک دادستان نیویورک اعلام کرد که جرایم نفرت ضد آسیایی‌تبارها در نیویورک آمریکا به شکل بی سابقه ای افزایش یافته است.
 
به گزارش ایرنا، آلوین براگ، دادستان منطقه منهتن گفت: دفتر ما در حال حاضر ۳۳ پرونده جرایم نفرت ناشی از تعصبات ضد آسیایی را در دست دارد که متاسفانه بیشترین موارد اینگونه جرایم از زمان تأسیس واحد جرایم ناشی از نفرت در سال ۲۰۱۰ است.
 
دفتر دادستان منطقه ای منهتن در بیانیه ای اعلام کرد که پرونده های جرایم نفرت در سال ۲۰۲۱ چهار برابر بیشتر از سال گذشته آن بوده است.
 
اظهارات براگ درحالی منتشر می شود که یک مرد۵۰ ساله در نیویورک در پرونده قتل یک مهاجر چینی در منطقه شرق هارلم در منهتن به قتل درجه دو و بروز نفرت محکوم شده است.
 
بر اساس گزارش ها، پس از شروع همه گیری ویروس کرونا در سال ۲۰۲۰، خشونت علیه آسیایی تبارها در آمریکا افزایش یافت.
 
فعالان بر این باورند پس از آنکه دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا چین را مسوول انتشار ویروس کرونا دانست و اظهاراتی چون "ویروس چینی" را مطرح کرد جرایم نفرت علیه آسیایی‌تبارها افزایش یافت.
 
مقامات نیویورک همچنین ادعا کرده اند که بیماری های روانی که با اختلال در خدمات اجتماعی در طول همه گیری تشدید شده اند، از جمله سایر عوامل افزایش نفرت علیه آسیایی تبارها می باشد.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: