جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 22 آذر 1400     
اقدامات عجیب اسرائیل در پشت پرده وین

 اقتصادنیوز: درحالی مهمترین رویداد روز گذشته به ارسال لایحه بودجه 1401 به مجلس بود که براساس تازه ترین اخبار رسیده از وین، مذاکرات روبه جلو گزارش شده است. در بسته خبری اقتصادنیوز دیگر رویدادهای مهم تشریح شده است.

اخبار سیاسی | ایران: مذاکرات وین روبه جلوست
 
در تازه ترین رویدادها، علی باقری کنی، رئیس هیات مذاکره کننده ایرانی معتقد است که مذاکرات رو به جلوست. عصر دیروز جلسه دیگری در این خصوص برگزار شده بود. باقری همچنین تاکید کرده بود که دامنه اختلافات طرفین رو به کاهش بود. دیروز «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین اتریش خبر داده بود که کارگروه زمان‌بندی توافق برای نخستین بار از زمان آغاز دور جدید گفت‌وگوها در وین اتریش برای رفع تحریم‌ها علیه ایران تشکیل شده است.
 
روزنامه سعودی الشرق الاوسط از منابع آگاه دریافته، مذاکرات وین به بن‌بست رسیده است و دلیل آن موضع سخت ایران در قبال بازگشت به برجام است. به نقل از منابع آگاه رابرت مالی رئیس هیات آمریکایی که هم اکنون در لیورپول به سرمی‌برد، گفته که تا زمانی که ایران از مواضعش کوتاه نیاید، در وین حضور پیدا نخواهد کرد. با این وجود در بخشی از این گزارش به این مساله اشاره شده به رغم اینکه هفته گذشته اروپایی‌ها پیشنهاد ایران را غیرمنطقی خوانده بودند، اما اکنون ۸۰ درصد از متن این پیش‌نویس را پذیرفته‌اند. با تداوم کارشکنی پشت پرده اسراییلی ها در روند مذاکرات، منبع ایرانی گفته اند: درخواست‌های زیاده‌خواهانه اروپایی‌ها باعث کندی مذاکرات شده است.
 
در خبر مهم دیگری اعلام شد، کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا یک لایحه فراحزبی علیه پهپادهای نظامی ایران را تصویب کرد.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: