جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 16 آذر 1400     
رییس سازمان حفاظت محیط زیست:
مسائل زیست‌محیطی از اصلی‌ترین دغدغه مردم است

 به گزارش گروه محیط زیست تهرانی نیوز،رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: یکی از اصلی‌ترین موضوعات کشور مسائل محیط زیستی است و مدیری موفق خواهد بود که بتواند یک معضل و مشکل محیط زیستی را در حوزه تحت مدیریت خود حل کند.

علی سلاجقه در همایش گرامیداشت روز دانشجو که پیش از ظهر امروز در محل آسایشگاه خیریه معلولان و سالمندان کهریزک برگزار شد، ضمن تبریک و پاسداشت این مناسبت و بزرگداشت یاد و خاطره دانشجویان شهید دانشگاهی با اشاره به اینکه این مجموعه یک مجموعه دانشگاهی و محیط زیستی است و یافته‌های علمی و تجربی آن برای ما عبرت آموز و درس آموز است، اظهارکرد: تلاش برای محیط زیست این است که فضایی آماده کنیم که انسان تعالی پیدا کند و این مجموعه سیر این تعالی را پیموده و اندیشه خدمتگزاران در این مجموعه راهگشا است.
 
وی با تاکید بر ضرورت انجام اقدامات اساسی و روبه جلو در حوزه محیط زیست، گفت: ما تکالیف ذاتی و قانونی در حوزه محیط زیست داریم و هرجا که در خصوص مسائل محیط زیستی مانند معضلات مربوط به پسماند، پساب و دیگر مسائل نیاز احساس شود باید از تمام ظرفیت سازمان و ادارات کل محیط زیست استان‌ها برای حل این مسائل استفاده شود.
 
سلاجقه در ادامه اظهارکرد: وقتی بالای سر این محیط زیست ایده‌آل که اوج تعالی انسانی است، هوای آلوده و شرایط نامناسبی از لحاظ شاخص‌های محیط زیستی می‌بینم، مسئولیت سنگینی احساس و به عنوان شاگرد کوچک احساس تکلیف می‌کنم و همگی باید بتوانیم گام‌های اساسی برای محیط زیست کشور برداریم.
 
رییس سازمان حفاظت محیط زیست در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه محیط زیست کشور در پیکره محیط زیست دنیا جا داشته و دارای مشکلاتی است، تصریح کرد: چه در بعد مسئولان و چه بعد قوای حاکمه و چه در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی و شهروندی  نسبت به محیط زیست بی‌مبالاتی کرده‌ایم و امروز تبعات آن را می‌بینیم اما دیگر اجازه بی مبالاتی نسبت به محیط زیست را نخواهیم داد.
 
معاون رییس جمهوری با بیان اینکه امروز اصلی ترین دغدغه مردم کوچه و بازار در مورد مسائل محیط زیستی است، گفت: شرایط به جایی رسیده که مدیری موفق خواهد بود و مورد اقبال مردم قرار خواهد گرفت که حداقل یکی از مسائل و معضلات محیط زیستی را در حوزه تحت مدیریت خود حل کند و امیدوارم من و امثال من جزء این مدیران باشیم.
 
سلاجقه در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به اینکه جامعه نخبگان کشور از ما توقع ویژه‌ای دارد و این می‌طلبد که همه با هم در کنار هم باشیم، اظهارکرد: باید از تمام ظرفیت سمن‌های محیط زیستی در این راه استفاده کنیم و اعتقاد راسخ دارم که مردم باید در حل مسائل محیط زیستی کشور مشارکت فعال داشته باشند.
 
وی تصریح کرد: امیدوارم مجموعه محیط زیست و منابع طبیعی کشور در یک تراز و شاخص عالی قرار گیرند و هر کسی که مسئولیتی برعهده می گیرد آن ریل‌گذاری مناسبی که باید اتفاق بیفتد را انجام و ادامه دهد.
 
معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست در حاشیه این همایش از نمایشگاه دستاوردهای صنایع دستی معلولان و سالمندان این آسایشگاه دیدن کرد.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: