جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 1 آذر 1400     
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران خبر داد
ابلاغ ۱۷۸ اخطار قانونی به آلوده‌کنندگان هوا

به گزارش گروه محیط زیست تهرانی نیوز،مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: در گشت و پایش‌های شبانه محیط زیست استان تهران در آبان ماه سال جاری، از ۲۶۱۱ واحد صنعتی، صنفی و تولیدی کوچک و بزرگ مقیاس استان بازدید شد و فعالیت واحدهای آلاینده هوا در این گشت‌ها متوقف شده و یا به حالت تعلیق در آمده است.
 
سعید محمودی با اشاره به اینکه برنامه ویژه پایش‌های محیط زیست استان تهران از ابتدای آبان ماه آغاز شده است و براساس این گشت و پایش‌ها، محیط زیست تهران شب‌ها مورد رصد قرار می‌گیرد تا از فعالیت‌های آلاینده به‌ویژه در بخش هوا جلوگیری شود، اظهارکرد: طی این مدت ۱۰۰ محور مواصلاتی در سطح استان از سوی کارشناسان محیط زیست و اکیپ‌های گشتی، به‌طور مستمر مورد پایش و کنترل شبانه  قرار گرفته که این پایش‌ها شامل ۲۴۴  واحد صنعتی بزرگ‌مقیاس و نیروگاهی و ۲۳۶۷ واحد صنعتی و صنفی کوچک مقیاس بوده است.
 
وی با بیان اینکه در این مدت نوع و میزان سوخت نیروگاه‌ها و صنایع بزرگ نیز به‌صورت شبانه‌روزی پایش و کنترل شد و از خروجی دودکش‌های کلیه نیروگاه‌ها و صنایع نفتی نمونه‌برداری لازم به انجام رسید، اظهارکرد: پایش۱۲۷ مرکز معاینه فنی خودروهای سبک و سنگین به‌صورت روزانه در سطح استان از دیگر اقدامات انجام شده در این گشت و پایش‌ها بود.
 
محمودی با اشاره به اینکه از ۱۹۶ واحد معدنی شن و ماسه در سطح استان در آبان ماه بازدید به عمل آمد، گفت: پایش شبانه‌روزی شهرک‌های صنعتی استان به تعداد ۸۰  مورد از دیگر اقدامات انجام شده در جهت ماموریت‌های گشت و پایش استان تهران بود.
 
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با بیان اینکه در پایش‌های انجام شده در مجموع ۱۷۸ مورد اخطاریه محیط زیستی برای واحدهای آلاینده صادر و به مسئولان آنها ابلاغ شد، تصریح کرد: طی آبان ماه و در جریان پایش های شبانه فعالیت ۳۴ واحد آلاینده نیز متوقف شد.
 
محمودی با تأکید به اینکه معضل آلودگی ناشی از پسماند و ضایعات سوزی در سطح استان همچنان به قوت خود باقی است،اظهارکرد: در طول این مدت کارشناسان محیط زیست در گشت‌های شبانه با ۲۹۷ مورد حریق ناشی از ضایعات‌سوزی و پسماندسوزی مواجه شدند و اقدام به اطفای آن کردند که در بیشتر این موارد، اطفای آتش‌سوزی توسط خود کارشناسان و ناگزیر با به‌ کارگیری ابزار ابتدایی بود.
 
وی از دستگاه‌های متولی و مسئول خواست تا ورود بیشتر و بهتری به موضوع آلودگی هوا به‌ویژه بعد ساعت اداری داشته باشند.
 
به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران،  گشت و پایش‌های ویژه شبانه محیط زیست استان تهران همچنان ادامه خواهد داشت و با واحدها و افراد متخلف برابر قانون برخورد خواهد شد.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: