جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 13 آبان 1400     
پرداخت ارز 4200 تومانی باید با مکانیزم‌های دقیق و تحت نظارت دولت باشد

به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر تهرانی نیوز، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: ارز 4200 تومانی موجب بروز رانت است و دولت باید با تعریف مکانیزم‌هایی پرداخت این نوع ارز را تحت کنترل و نظارت دقیق خود قرار دهد تا به دست مصرف‌کننده واقعی برسد.
 
سید مهدی فرشادان در خصوص حذف ارز 4200 تومانی و تاثیر آن بر افزایش نرخ تورم اظهار داشت: ارز 4200 تومانی موجب بروز رانت است و باید از طریق مکانیزم‌هایی پرداخت این نوع ارز تحت کنترل قرار بگیرد تا به دست مصرف‌کننده واقعی برسد و بروز اتفاقاتی در میانه مسیر مانع از تحقق این هدف نشود.
 
وی افزود: اگر دولت مکانیزم‌های پرداخت ارز 4200 تومانی را به نحوی تعیین نماید که از زمان پرداخت تا زمانی که به دست مصرف‌کننده می‌رسد، نظارت‌های دقیق وجود داشته باشد، پرداخت آن بر معیشت مردم و بر اقتصاد تاثیر مثبت خواهد داشت و اگر قادر به انجام این مهم نیست، باید آن را اعلام نماید. 
 
نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی گفت: در دولت گذشته نظارتی نسبت به پرداخت ارز 4200 تومانی وجود نداشته و فقدان نظارت موجب بر باد رفتن سرمایه‌های کشور گردید.
 
فرشادان تاکید کرد: بنده مشروط بر اینکه آثار و برکات ناشی از تفاوت نرخ ارز 4200 تومانی، عاید مردم شود و منوط بر عدم ایجاد رانت و فساد، با پرداخت این ارز موافق هستم و اگر مسیر درستی برای پرداخت و مصرف این نوع ارز تعریف نشود، صرفا منابع دولت و مردم به هدر خواهد رفت، مزایای آن نصیب عده‌ای افراد خاص خواهد شد و کاهش تورم و بهبود معیشت مردم را شاهد نخواهیم بود.
 
وی در خصوص وضعیت نامناسب معیشت مردم و افزایش گرانی‌ها گفت: دولت سیزدهم در شرایطی تشکیل شد که بدهی‌های کلان و همچنین کسری منابع مالی و بودجه در حوزه‌های مختلف از جمله عمرانی در دولت‌ گذشته رقم خورده بود و به همین دلیل بهبود شرایط در زندگی مردم تاکنون نمایان نشده است. 
 
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر تورم و مشکلات معیشتی از بزرگ‌ترین مشکلات مردم است. دولت می‌بایست به ثبات برسد تا بتواند بدهی دولت قبل و آثار ناشی از عملکرد دولت قبل را مدیریت نماید، در این صورت زندگی و معیشت مردم دستخوش تغییرات مثبت شده و فشار از روی قشرهای مختلف جامعه برداشته می‌شود.
 



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: